Breccia_

Trådstartare
Att hitta ett bomullstäcke i affärerna nu? Var iväg till en välsorterad affär förra veckan och dom hade inga.
Den enda affären jag vet har ligger helt och hållet på andra sidan stan = jobbigt att åka så långt enbart för ett täcke. Bensinpengar + dyrare täcke känns inte så där superpepp.
Hööks har inte, Eko;- tvivlar jag på. Finns en affär nära Eko;- men återigen bensinpengar + dyrare täcke då.
Varför är det så svårt att hitta bomullstäcken?
Beställde ett förra veckan men det blev tokfel och nu behöver jag ett bomullstäcke akut.

Sv: Går det

Därför att bomullstäcken är ganska meningslösa.;) Jag nöp i ett bomullstäcke på EKO i Halmstad i lördags så de kanske har även i dina trakter?

Eko brukar för det mesta ha.
Annars kanske Lillhästen har? De brukar ju ha det mesta. Butiken i Stallet?

Ring runt till affärerna runt omkring och fråga i stället, då kan du kolla vilka som finns, samt kolla upp vilka storlekar m.m. som finns kvar. På så vis sparar du bensinpengarna genom att slippa åka runt och kolla i alla alla affärerna. När du sedan får napp , kan du ju åka dit och införskaffa det. :)

Fast det brukar bli så utplockat direkt och ha dåligt med storlekar. Tyvärr, för jag gillar Eko faktiskt, bra märken.
Lillhästen ligger ju ända bort i tjotahejti och Butiken I Stallet finns typ inte längre, bara mobil och internetaffär och hon har inga hemma tyvärr.

Maran: nej dom är jättebra, min häst blir då inte smutsig genom sitt? Blir din det? Konstigt.

Cactus: ja jag får göra det. Tar iaf en tur till Eko o den andra affären, vad nu den heter.

Menar du eko i länna? Tror inte de har bomullstäcken, mest fleece...Den andra som jag tror du menar har Horsewares bomullstäcken.

Eko och Lillhästen kan du ta på samma bilresa och dessutom åka till stallet efteråt, utan att åka fram och tillbaka...
...och jag får väl erkänna att jag har dålig koll på utbudet numera.

Synd att T inte har nåt sånt hemma, hade ju varit på ridavstånd för dig.

Stigbygeln i Södertälje?
Eller nån nätbutik?

Lyckås ligger ju i närheten av Eko hallen i länna. har ju HW täcken

Var på Lyckås, alla HW-täcken var för små, vilket var synd - superrea!
Men jag köpte ett från Shires (:o), svart med brun/beiga rutor och bogveck (tyvärr), snyggt på lilla fuxfaran och satt riktigt bra. Bra pris också, ca 400kr, jag är jättenöjd!
Riktigt slitstarkt vilket kan vara bra, hagen är inte sååå rolig att tugga på längre så då blir täckena lidande :p
Råkade handla ett schabrak också dock, var inte alls meningen men det blev ett mööörkgrönt Lamicell, hur snyggt som helst :love:

Jag ska till Eko på lördag tror jag, om du vill kan jag glo efter ett täcke. :D måste inhandla lite vitaminer o så.

Har redan vart på Eko o Lyckås, fanns inget alls på Eko, som vanligt. Synd för dom har eg. bra saker men det plockas ut så sjukt fort.
Lyckås har också bra priser... Lite rea här o var o din häst drar väl inte så stora täcken? HW-täcken sjukt billigt...

Japp det har dom :)
De täcken jag såg var Shires, Bucas o HW.
Eko har Shires men dom är så utplockade att det är nästan ingen idé att åka dit. Trisst som sagt.

Ja, jättestrist det där. Har varit med och försökt prata med hon som verkar vara (eller i a f då) ansvarig för avdelningen...och det var väl lite si o så med att kunna beställa hem andra storlekar o sånt (täcken, bett, transportskydd) trots att de hade samma saker hemma och skulle beställa en ny omgång snart. Och ett tag verkade de ha noll koll på lagret...
Synd, för de har (i a f haft) en hel del bra saker (bl a sockerfria örtbricks, som inte finns kvar), men inte så bra ordning och så...

Precis, dom har bra saker men noll koll. Dom har fina Hansbotäcken o.s.v. men det är någonstans det inte klaffar. Köper i stort sett bara vitaminer, glansmedel m.m. där eftersom man sparar något otroligt på det.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 636
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt... 2 3
Svar
44
· Visningar
10 704
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 765
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S