Garanti på prestige sadlar...

nice and happy

Trådstartare
Köpte en Prestige versaille för ett litet tag sedan.
Upptäckte nu att en söm som släppt på ca 2cm :(
Det är en 2007 men uttagen 2008 enligt personen jag köpte den av.
Hon skulle leta efter garantin för nån vecka sedan men inget hört, hoppas hon hittar de.
Men hur gör man? Är det bara 2år garanti på sömmar? (El fixar dom det ändå?)
Måste man ha garanti lappen?
Vad gör dom åt problemet, lagar? Brukar de ta lång tid?

Sv: Garanti på prestige sadlar...

I de allra flesta fall gäller bara garantin i första led. D v s den som köpte sadeln ny måste lämna in den om garantin gäller.

Jag hade inte klöddat med garanti för en söm som släppt, kan inte ta många minuter för en sadel-/skomakare att fixa och kostar troligen under 100-lappen.

För der första så gäller garantin eg bara den första köparen. Och för det andra så har (hade iaf) Prestige bara ett års garanti på läder och hantverk, bommen är det livstidsgaranti på.

För det tredje så måste du skicka sadeln till Italien, vilket kan ta månader.... Gå till en sadelmakare som kan sadlar (INTE en skomakare eller såna som syr båtkapell osv).

Håller med.
Har en jättebra skomakare här som fixar sömmar snyggt o billigt :)

Liknande trådar

Hästvård Vad gör man med en häst som har två vänsterfötter :confused: För att ta det hela från början; I september 2007 köpte jag en...
Svar
12
· Visningar
2 052
Senast: Bialitt
·
S
Utrustning *morr* idag när jag red i min sigma dressyr, som jag sammanlagt använt ca 7 ggr (haft den ca 2 -3 veckor) så upptäckte jag att det...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Pyrusan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?