Bukefalos 28 år!

Gårdagens möte på CTS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått läxor och lite uppläsning av en ledsen psykolog som tyckte jag var elak mot mig själv när jag kallade mig lat och bekväm. Jag vet ju innerst inne att mina svårigheter inte handlar om det. Jag har nu på senare tid verkligen insett hur liten min värld är och hur mycket den krympt på senare år. Hur svårt det är att ibland komma ur huset själv. Med draghjälp går det bättre men vill helst av allt vara hemma. Mitt liv är helt och hållet anpassat runt min PTSD. Jag har aldrig haft sjukdominsikt eftersom ingen diagnos funnits så hur skulle jag vetat?

Och så pratade vi om min förlossningsdepression och rädslan men även den där förbaskade längtan om revansch som finns. Vi skulle jobba med den sa hon eftersom minnena är färska. Jag grät lite också, vilket var otroligt jobbigt. Att bli så sårbar och ledsen av att bara prata om tiden jag helst av allt bara ville försvinna.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Japp det hände förra helgen. Han ville ha sällskap i telefon medans han tog en cigg. Jag tänkte, varför inte? Så vi pratade länge...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: et_flickan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen har det skett. Vi har fått utökad barnomsorg. Utan problem. Något som går framåt i livet. Känns bra. Bra för dottern och bra...
Svar
6
· Visningar
1 677
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 145
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp