Bukefalos 28 år!

Gardinkappor finns de

Winni

Trådstartare
Jag bor i ett gammalt hus med smala lite höga fönster eller hur man nu ska förklara det. Inga ovanliga, men fönster med 6 glasrutor och innanfönster den här årstiden.

Nu älskar jag gardinlängder och panelgardiner direkt på järnstång utan vagn eller vad det heter passar perfekt. Men nu har jag kommit på att jag vill sätta upp lite gardinkappor, framförallt i köket. Jag har ett fågelbord där utanför och tänkte att min katt skulle få fri sikt i vinter :laugh: När jag plockade fram lite gammalt som jag hade i lägenheten, passade det inte alls. För korta och alla vita eller nästan alla i alla fall. Jag skulle vilja ha lite längre kappor med varmare färg.

Fast det verkar inte vara någon som vill ha sånt längre. Måste jag sätta mig och sy själv eller var finns det för ställen som kan tänkas ha färdiga? Kollade på IKEA`s hemsida men de hade bara längder, vad jag kunde se. Jag vill inte skicka efter och jag vill ha snygga moderna gardiner, inget liknande de som fanns på -70 talet.

Snälla, är det någon som kan hjälpa mig.
 
Sv: Gardinkappor finns de

Kolla hos några av postorderfirmorna t.ex. Ellos, La Redoute eller Jotex. Välsorterade gardin- och tygaffärer bör ha gardinkappa på metervara. Annars är det lätt att sy en gardinkappa.;) En snabbvariant på det kan vara att utgå från en panellängd, kapa av den och sy en kanal för gardinstången på ena långsidan om du inte vill hänga upp den med hjälp av klämmor.
 
Senast ändrad:
Sv: Gardinkappor finns de

Såg riktigt fina (och billiga!) på Coop Forum för nån vecka sedan. Vit eller svart botten och ett relativt grafiskt mönster med äpplen. Skulle jag lätt kunnat handla, om de bara passat till resten av inredningen ...

Tillägg: de jag har köpt, har jag hittat på Åhlens. De brukar ha åtminstone några varianter för det mesta.
 
Sv: Gardinkappor finns de

Ja just det, Coop Forum kan ha. Det tänkte jag inte på.

Åhlens är nere på stan och dit kommer jag sällan. Bor 4 mil utanför och eftersom det är gratis parkering utanför centrala stan brukar man mest hamna där. Men de har jättefina andra saker där så jag tar nog en sväng dit nästa gång. Har tänkt hela sommaren att jag ska kika in på Indiska för en ljuslyckta jag sett, så då kan jag göra det med på samma gång.

Tackar för svaren, nu ska katten få kika ut på fåglarna i vinter och jag får en snygg gardin samtidigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 258
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 968
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 411
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp