Gårdsdiesel

Bee

Trådstartare
Är den någon som kan berätta lite hur det fungerar med gårdsdiesel. Räcker det att ha jordbruksfastighet och traktor, eller måste man han någon typ av jordbruksverksamhet?
Hur ligger det till prismässigt?

Sv: Gårdsdiesel

Jag fick automatiskt utskick från skattemyndigheten med blanketter och informationsmaterial. Man ska bland annat redogöra för areal, om man kör åt andra. Man måste göra av med drygt 500 liter diesel per år eftersom minsta belopp som hanteras är 1000:-. Det är dock bara för traktor/redskap i jordbruket man får skatteåterbäring. Kör du snöplog på väg med traktorn så ingår inte detta.

Tänk på att man måste ha en miljögodkänd tank (alla tankar över 1000 liter skall besiktigas). Det säljs en massa gamla tankar på bland annat blocket eftersom man inte tror att de klarar en besiktning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 817
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 426
Fritid Jag har beställt jättefint baby-alpackagarn i en färg jag letat länge efter. Jag tänker sticka en rätt lös och ledig tröja åt mig själv...
Svar
5
· Visningar
326
Senast: startpompe
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025