Ge bort tjänster

C

Choklad

Vi har i klubben många som jobbar med hästar yrkesmässigt på olika sätt, om de kan tänka sig att sponsa med detta som pris vid tävling, nedanstående är bara exempel.

Tex en hästmassör är villig att sponsra med 6 st massager, tex både etta, två och i en lokal hästtävling i alla tre klaserna vinner en massage, som gäller inom en 10 milsradie från klubben (de allra flesta häromkring åker inte längre för en lokal tävling).

Men vad gäller skattemässigt, får massören ge bort detta, eller måste h*n själv då skatta för sitt utförda arbete?

Någon som förstår frågan??

Sv: Ge bort tjänster

Vi har i klubben många som jobbar med hästar yrkesmässigt på olika sätt, om de kan tänka sig att sponsa med detta som pris vid tävling, nedanstående är bara exempel.

Tex en hästmassör är villig att sponsra med 6 st massager, tex både etta, två och i en lokal hästtävling i alla tre klaserna vinner en massage, som gäller inom en 10 milsradie från klubben (de allra flesta häromkring åker inte längre för en lokal tävling).

Men vad gäller skattemässigt, får massören ge bort detta, eller måste h*n själv då skatta för sitt utförda arbete?

Vi har haft t ex massörer som gett bort en hästmassage som pris på tävlingar. Eftersom personen i fråga inte tar betalt så finns det ju inget att skatta för?

Mvh
QP

Vinnaren av priset får skatta precis som för andra nyttopriser. Dvs är det en yrkesryttare kan det bli aktuellt.

Massören bokför det som sponsring. Detta är tillåtet om man kan visa att det finns ett klart reklamvärde. T ex att det står på affischer/program eller sägs i högtalaren att klassen är sponsrad av företaget. Jag har gjort så att jag har bett att få en gratis annons i programbladet som ersättning.

Man bokför det som ej inlösta presentkort (2421) mot PR, reklam och sponsring (5980).

Har väl inte med själva frågan att göra men måste säga att det var ett mkt trevligt pris tycker jag. Mycket roligare än grimmor och grimskaft, har aldrig varit sett att det har förekommit men de hade varit kul att vinna en massage nån gång:)

Otroligt bra tips tycker jag. Är själv Diplomerad hästmassör och det där med sponsring av en behandling var ingen dum ide... då får de som itne provat massage på sin häst upp ögonen lite och ser hur mycket hästen njuter av det på alla sätt.. ;)

Vilken bra idé!

Du måste säga vilken klubb det gäller så att alla kan åka dit;)

Mkt roligare än att vinna massa prylar som inte passar och som man redan har ett dussin av. Måste ju somsagt vara ganska bra reklam för massören också.

*knapplån*
och här kommer gnällspiken :angel:

är så där måttligt intresserad av denna typen av priser.
Har vunnit massage, laserbehandling etc och det är rätt meningslöst eftersom man har sin "behandlare" e.dyl redan och man är inte sugen på att byta för en gång.

Ungefär samma som att vinna foder, hur intresserad är jag av att byta foder när jag vunnit en säck?

Då är de nyttoprylar som jag vunnit bättre t.ex schabrak (kan man aldrig få för många av), skoputs/lädervård, resecheckar etc:bump:

/Malin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Leverera valp vid 12 veckor?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka