GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

ullared är väl det mer kända namnet. Orten heter Ullared, affären Gekås, men man är ju lat!:p

rumpvärmaren i fårskinn?
jag har haft den i min ägo sen i somras, men den ligger fortfarande i sin förpackning. kanske dags att inviga den snart ;)

Är det bra kvalité på dem?
Man kanske skulle införskaffa sig en sån till våren när jag skall dit ändå..? Tål att tänkas på ;)

de flesta som varit där brukar plocka i en i kundvagnen, vad jag sett i förra tråden och förrförra:D

jag har också en oinvigd, och den kan inte invigas förrän pålle får en sadel som passar. men den känns rätt okej i kvalitén.

Vi har en sån och det är helt okej kvalitet på den. Passar inte en jättestor sadel för då blir det nog lite tajt. Den är varm och gosig :love:

Men jag har hört att man skall passa sig lite för fårskinn då de inte alltid kan få bort alla "löss o annan ohyra" och att de isf kan sitta kvar i skinnet och sen får hästen det... Men det kanske bara är en skröna? :o:eek:

Jag har bara en padd i teddy just nu xD

Skinn behandlas i flera veckor med alla möjliga sorters medel mm så du behöver nog inte oroa dig. :)

då kan du lägga ut fårskinnet över natten nu när det är minusgrader, sen kan du vara 100% säker på att inte en endaste liten minilus har överlevt

jag kan visa bilder på mitt (eller snarare Merlins ;) ) fleecetäcke:

prwiu002.jpg

prwiu003.jpg

en bild jag inte visat, på tränset med rosa fodring och stenar i pannbandet:
prwiu012.jpg

usch vad han såg hemsk ut i manen på dom bilderna :crazy:

Ja vi var där! :D

Tyvärr inte några hästgrejer, förutom ett bett.
Mest julklappar.

Det var inte så mycket folk heller men pojkvännen fick krupp på 10 minuter och ville hem. :p

Confession:
Ni som har vart inne i Gekås och handlat på MINDRE än 30 minuter, säg till. :cool: Annars innehar jag väl det rekordet...

Cili, kommer grimman också från Gekås? Den var jättesnygg, liksom tränset & täcket. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 570
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 240
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 170
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka