GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

kanske för att slippa ett 20tal inlägg med förfrågan om pris efter varje bild...

regler är regler, spelar väl ingen roll att man inte får fråga efter pris men får sätta ut. så jobbigt är det ju inte att skicka ett pm o fråga heller om man verkligen vill veta..

*kl*

Ni som var där sist....Såg ni om de hade inne de tränsen med rosa foder på nosgrimman och rosa stenar i panbandet??
De hade inte det sist jag var där...:(

i torsdags såg jag bara de med blått foder. Men eftersom tränset är så hårda och stela så gjorde jag mig inget större besvär med att kolla. inget jag skulle köpa ändå...

Men när man smörjt dem ett par ggr och andvänt dem ett tag så blir de mjuka och fina, fast tyglarna bytte jag ut fort som bara den...
Men lädret är ju inte det bästa, jag har gjort så att jag bytt ut pannbandet till mitt vanliga huvudlag och rider oftast med en annan nosgrimma, ibland byter jag till achengrimman.

Det finaste är ju stenarna och jag tycker det är värt pengarna, på andra ställen kostar ju bara pannbandet minst lika mkt eller mer.

Tror att jag ska dit i Januari ev Februari. :D *LÄNGTAR*

*hugger sista knappen*

Vad har de mer än hästsaker? Försöker muta sambon att vi ska åka dit när vi ändå "nästan" passerar med husvagn (=mycket shopping!) i sommar men just hästsaker kan han inte riktigt se nyttan i :D Förutom att han fick den stora äran att välja ut hästens nya benskydd, men han kan inte förstå att hon behöver ännu fler schabrak...
Finns det nån elektronik eller nåt annat "manligt" att köpa där?

Det finns en hel våning (bottenvåningen) med elektronikprylar, verktyg och annat manligt. Dessutom ligger NetOnNet i samma shoppingområde. Det är ju inte bara GeKås som finns där, utan en hel massa andra affärer också.

Det finns massor till män på GeKås. Bra med kläder till män, nästan bättre än till kvinnorna. Det finns mycket skräp på damavdelningen, men inte alls lika mycket av den varan på män. Sen finns det ju massor med sportutrustning, mat, godis, heminredning mm. Min pojkvän är väl sådär förtjust att åka till GeKås med mig. Men när man väl är där tror jag nog att han tycker att det är roligt! Han klagar inte i alla fall.

Har de några bra fleecetäcken med hals? Eller andra bra svettäcken?
Jag har ett fleecetäcke med hals därifrån. Fick det av min arbetsgivare då dom köpte ett täcke i strl 105, trodde dom. Det passade min häst som drar 135.. Alltså väldigt felmärkt.
Dom hade ju redan packat upp det inne i stallet och dessutom lyckats smutsa ner det med vita hästhår, så dom kunde inte lämna tillbaka.
Det är tjockt, stabilt och väldigt mysigt :D

Har tre regntäcken därifrån, kanonbra passform för min häst, står emot vatten hur bra som helst (då snackar vi heldagar ute i konstant regn, hästen var helt torr under)

jag har massa lindor i färger jag inte har matchande schabrak. vart hittar man ett limegrönt schabrak liksom? det blir svårmatchat när man ska ha häftiga färger ;)

Och jag har ett limefärgat schabrak, men inga lindor ;)
Det är köpt på falsterbo hos dom där utlänningarna som alltid brukar ha massor med schabrak lite i utkanten av mässområdet :p Om ni fattar vilka jag menar;D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 577
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 245
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 338
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka