GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

I bogen är dom normalstora. Jag har en travare som är ganska grov i bogen (halvblodsbred) och på honom sitter dom jättebra. Har även provat det på travare av modell tanig och det sitter helt ok på den med.
Jag mäter alltid ryggdelen för att få med rätt storlek hem, och enligt de mätningar jag gjort så är de oftast rätt antal cm över ryggen. Jag har aldrig behövt gå upp/ner i storlek när jag köpt täcke där.

Jag har ett fleecetäcke med hals därifrån, jättefint! :D Dock är storlekarna jättekonstiga har 125cm på min häst som har 140 annars och då är halsen lagom runt halsen men ngt kort (det går inte riktigt ända till öronen utan slutar ca 10-15cm innan) men ryggen är kanske 10cm förlång(?)
Kompisen har också ett sånt som hon köpte till sin B-ponny(120cm), dt har hon nu till sin c-ponny (140) Köpte mitt till min d-ponny men hon drunknade :rofl:

Men det är bra annars, tjockt o mysigt, sitter bra, och hyffsat snyggt :D

KL.

Ska till ullared på Fredag igen!!! :banana:
Ska då köpa lädergrimma,
Isabell Weths schabraken i ljusblå, marin och beiget (ev. brunt)
+ lindor till (:
Och ridbyxor+kläder i samma färger

Hoppas bara de har fått in grejjer till då !! :devil: :p:D

det minns jag inte längre :crazy:
troligtvis köpte jag dom begagnade, eftersom jag bara har ett par

Ska dit imorn, kan lägga in bilder efter jag har vart där :idea:

Horse_power: Hmm okej, vilken strl borde man då ha på en grov islänning på 1,45?
STOR rumpa pch hals, drar en stor 135:a...

Jag tycker inte att storlekarna är speciellt konstiga på halstäcket jag har som är köpt där. Det kanske inte var samma variant som vi har köpt? Min häst har 145 på sitt och det passar perfekt. Hon har 145 i andra fleecetäcken också.

Min rapport från gekås!
Jag var iallafall där i torsdags. Eftersom jag inte var ute efter något speciellt så studerade jag inte utbudet allt för noga. Det jag såg var iallafall att dom hade några isabell werth ridbyxor och några västar från roping. Jag gillar inte deras ridbyxor som dom har på gekås så det blev inga sånna. Thermobyxor och lite jackor hade dom också.

På hästfronten så fanns det några varianter med vanliga fleecetäcken i enfärgat och rutigt. Några vintertäcket och regntäcken fanns också men inget jag kollade närmare på. Tidigare har jag köpt ett fleecetäcke med hals för 169kr och ett fleecetäcke med gjordar för 119kr. Dessa har varit väldigt bra! Fleecetäcke med hals fanns inte!

Träns och läderprodukter köper jag inte därifrån, stenhård läder på de träns jag kollade på. Dom hade det blåfodrade tränset några visat bild på i tråden. Inte min smak direkt men men.. :smirk: Bett hade dom faktiskt en hel del sen jag var där sist. Dom kostade väl runt 70kr de modeller jag kommer ihåg. Tränset med blått foder kostade 169 har jag för mig.

Benskydd hade dom mest i stl ponny när jag var där. några benlindor i fleece fanns det och en färg i elastiskt material. Har tidigare köpt elastiska lindor där för 69kr men kardborrbanden var på tok för korta när man skulle spänna. den vassa sidan hamnade på lindan och sista delen på den luddiga sidan. Boots med reflexkant hade dom i stl cob, vanliga boots med kardborrestängning kostade 29,95kr.

Grimmor hade dom som vanligt ganska många av. Jag hittade en snygg svartgrå randig grimma för 49kr som fick följa med hem. Schabrak var det ganska ont om. isabell werth shabraket fanns ett av och det hängde som visningsex. Några andra fanns, ex kopian av scapa schabraken.

Salvor och sånt var ungefär som en vanlig ridsportbutik i utbudet. Inte överdrivet billigt. Ska jag vara ärlig så är gekås hästavdelning inget wow! Affären i sig är rolig att handla i eftersom dom verkligen har allt! Mycket är billigt men allt är inte jättebilligt. Kom hem med en kasse med saker för 848kr fast jag inte tänkt köpa något speciellt:p

även om vissa saker fanns/inte fanns när jag var där så ändras sortimentet från dag till dag.

Jag köpte iallafall detta i hästväg

Helosan 300g 49.95
karledssalva 24.95
grephuvud 39.95
grimma 49.95
dressyrschabrak 69.95
boots 29.95
svanp (bilavdelningen) 7,95
foderhinkar 8,95/st
ridstrumpor vintermodell 19.95
thermovantar 39,95

gekas.jpg

Jag ska till Ullis i feb-mars skiftet :D Längtar!
Än så länge är det inte mkt som står på inköpslistan:
-1 par gummiboots till slit och släng
-Höpåsar
-Mangummiband i plastask

inte vad jag tänkte på.. kollade inte grimmorna så noga utan tog den här i förbifarten eftersom jag gillade färgen på den. :p

jag kan visa bilder på mitt (eller snarare Merlins ;) ) fleecetäcke:

prwiu002.jpg

prwiu003.jpg

MIn häst har ett likadant men han har nu tyvärr lyckats göra sönder detta till mattes sura miner, dt var verkligen super fint på han.. min är en brunskimmel så dt giuck fint över ..

Det har i alla fall funnits i rosa oxå, en kompis till mig har i båda färgerna, riktigt snygga och ovanliga:D

*KL*Jag ska dit på fredag. Har planerat att köpa ett regntäcke i alla fall sen får vi se vad det blir för nått mer.

dom har en hylla på hästavdelningen med strumpor och vantar.

var där i dag, alltid lika kul :D!!!!
köpte då

vintertecke rosa med dödskallar:love:
samma transportskydd
rosa grimma
rosarutigt fleasetecke (stavas:crazy:?)
ett annat blå/beacht vinter tecke
och massa ridstrumpor,vantar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 577
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 245
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 338
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Husvagnsrenovering
  • Dejting

Hund, Katt, Andra Djur