Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Dom har inga bra putsgrejer som jag gillar. Brukar ha ekols produkter, och läderolja i sprayform typ. Läderservetterna brukar jag däremot köpa!

Hur är det med lädervårdsprylar?
Och jag tycker att de har massor med bra lädervårdsgrejer i sitt ordinarie sortiment. Men jag är ju kvar i den äldre skolan där man rengör lädret med tvål och sedan oljar in det innan tävling. Ibland efter ridning putsar man upp grejerna lite snabbt med en wipe eller lite spray och torkar av snabbt.

Nu är det bara 1,5v kvar tills jag ska åka, kan ni inte berätta lite mer vad som finns inne nu? Bilder?
Några fina vårnyheter? några riktiga fynd?

Fast ekoltvålen är väl kasst, och olja är ju egentligen ingen höjdare på läder ;)

Jag var en sväng te Ullared idag.. Hästavdelningen blir verkligen bara tråkigare o tråkigare för varje resa... Kanske för jag har "allt" redan, o ridkläderna har jag insett är hyfsat meningslösa jämför med kvalitetskläder :D. (kan va kul för färgmatchnings skull dock)
Något jag önskar är att de förnyar sin kollektion av schabrak. De som legat i ett halvår kanske är dags att rea ut o köpa hem något annat.

Jag köpte en sadeltvål iaf....

O jag stod länge o väl o provade BoT hjälmen som ju var till fantastiskt bra pris! Men råkade lyfta på innerfodret och fick se tillverkningsåret...2010. Den har alltså redan förbrukat två av sina fem år, då var den inte så billig längre.

Resten av tiden spenderades på vanliga klädavdelningen, den e rolig :) man får så mycket för så lite...

KL

Jag ska dit i helgen, men siktar väl inte så mycket på hästavdelningen, men ska iaf köpa nya ridstrumpor och kolla om de har hyaloronsyra. Och ett par benskydd till kompisens häst:)

Var där för en vecka sedan och blev också besviken på hästavdelningen. Innan de flyttade ner den så var den bra, lätt värt en timme bara den. Numera tycker jag att det mest är skräp där faktiskt. Vintertäcken fortfarande, dåligt med fleecetäcken som ju annars borde sälja bra. Dåligt med stallutrustning. Väldigt mycket stigbyglar och bett av någon anledning, och mycket fodertillskott och mycket grimmor. Lite ryktgrejer, jag fyndade en putshandske i fårskinn för 39 kr, ord. pris ~200 kr. Ganska mycket benskydd. Trista ridkläder. Oerhört fula schabrak och dyra fårskinnspaddar.

Nej, tråkigt... Utöver putshandsken så köpte jag bara lädertvål och -smörj i sprayflaska och stigbygelplattor. Köpte även koner på sportavdelningen att ha i paddocken. Fattar inte varför de inte satsar på att köpa in lite snygga schabrak och några pannband? Det borde ju sälja grymt bra.

Fattar inte varför de inte satsar på att köpa in lite snygga schabrak och några pannband? Det borde ju sälja grymt bra.
När jag var där för ca 2 veckor sedan hade de massor med pannband från Catago. Det fanns även andra pannband som hängde på rad i hörnet vid tränsen och betten.

Vaddå dyra fårskinnspaddar ? ? ?

Dom kostar ju drygt 1/3 av vad som tas på andra ställen....

Jag ska dit på tisdag då jag ska hämta hem en ny häst helgen därefter :D Är det någon som vet om catagoskydden finns kvar? Hoppas, hoppas, hoppas!

När jag var där så hade de bara en variant, såg ut som leksaksgrejer... tyvärr.

palle: De jag såg kostade 300 kr och uppåt, det tycker jag är dyrt för fårskinnspaddar som är illa sydda, vilka de jag klämde på var.

Aha, kostar dom så mycket nu....

Var där straxt efter julhelgerna och köpte 2 paddar och 2 sitsar, vita ridbyxor för under 1 000:-

Jag gav bort dom som ett set till en god vän med 2 hästar så jag vet inte hur slitstarka dom var, men den jag själv har är 3 år och ser knappt använd ut...

Det är just såna fynd som jag saknar, upplever att grejerna har blivit sämre där helt enkelt. Jag köpte mina favoritridbyxor där för 150 kr, helskodda, för fyra år sedan. Jag red i dem 1-2 timmar varje dag i två år innan jag slutade använda ridbyxor. Då var de nästan som nya, bortsett från en liten, liten bit av sömmen som började gå upp en aning. Det kallar jag kvalitet :)

*knapp*

Har just svängt in på parkeringen i ett regnigt Ullared :)
Har inte så mycket på listan, mest grejer till minihästen :P

Ridkläderna har absolut blivit sämre med åren. För några år sedan kunde man köpa riktigt fina ridbyxor, men nu är det mest sladdriga i bomull som finns i konstiga storlekar. Men täcken och annan utrustning tycker jag är likadan som den var innan. Det finns bra och dåliga grejer.

*kl*
Var där i onsdags. Besviken på ridkläderna. Dottern provade 6 par skodda ridbyxor, inga som passade. De har ju skodda byxor med någon läskig skoning, som jag inte hade velat rida i :eek: Några piké tröjor, men inget annat i klädväg som vi var intresserade av.
Fanns mängder med Catagoboots (äkta) i olika färger. Tydligen hade våra ponnyer ett enormt behov av ett par rosa boots.

Nu kollade jag inte något noga på skydden men det fanns Catagos dressyrskydd i alla tre färgerna för under 500,-, svarta sen- och kotskydd med fårskinn/ludd och sedan lite damasker och grejer.

Åh catago skydden köpte jag förra gånen jag var där men de är så bra så kan köpa ett par till!
Fanns det något annat roligt? vad köpte du?
Jag åker ner på lördag!:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II