Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!
På inköpslistan stod ofodrat regntäcke i strl 115, 150-200g-täcke i samma storlek, ett dressyrträns i strl ponny och något spännande bett.
Efter att ha mätt alla täcken jag kom över i strl 115 (vilket inte var så många) och endast ett faktiskt var 115 (övriga upp till 135) så gav jag upp vintertäckesletandet. får helt enkelt hoppas på att det ska fortsätta vara plusgrader. Enda täcketjag hittade var fleecefodrat regntäcke utan ställbar bog, var skeptiskt men behövde ett täcke, så det fick hänga med hem. Satt som en smäck på ponnyn, tur det.
I övrigt blev det ett bogskydd, en elastisk maggjord, en dressyrnosgrimma (billig!) en hjälm, lite handskar i varierande material, två par helskodda ridbyxor för motsvarade mindre än halva priset på vanliga lågpriskedjor, arnika och aloe vera... på bettfronten fanns inga "annorlunda" bett, mest bara vanliga standardbett. tränsbett, nån pelhamstång och nåt kimblewick. Silvriga gummisnoddar också, tänkte att det skulle se bra ut på en ponny med grå man
Jag kan tycka att det var lite urplockat och "klent" med varor, hade förväntat mig ett tätare sortiment. Jag är å andra sidan ganska kräsen och vill ha massor att välja bland, jättebilligt, och det är kanske lite höga krav. Några svarta stylebytyrakavajer fanns kvar, och flera fina tävlingstoppar. fanns även gräsreducerare i storlek både jättestor och jätteliten