Gemensam kalender?

Red_Chili

Trådstartare
Finns det någon bra, digital kalender att använda sig av för att planera ihop saker med andra?
Jag och partnern skulle behöva något för att hålla koll på planer. Jag jobbar oregelbundet och har aktiviteter med hundarna, han har sina saker som jag kan vilja ha koll på.

Vi kollade på googles kalender. Jag blev knäpp på att den var så fruktansvärt rörig, bökigt att ställa in olika saker osv och att det är med någon typ av notisgrej per automatik. Jag behöver inte sms/mail-notis som påminnelse om att jag ska jobba, däremot kan partnern vilja ha möjlighet att kolla på schemat för att se vilken kväll i veckan jag är ledig...

Finns den perfekta kalendern för oss?
 
Det går att ändra inställningarna för om/när aviseringar ska ske i Google Kalender, både standardinställning och per händelse i kalendern. I övrigt har jag tyvärr ingen erfarenhet av gemensamma kalendrar.
 
Jag använder Google kalender och har skapat en gemensam kalender med min dotter för stallet. Inga problem alls.
Det jag fick göra var att dela den med henne via hennes epostadress.
 
Vi använder googlekalendern, enkelt smidigt och överskådligt. Saker som bara rör en av oss lägger vi i den egna kalendern (som båda ser). Gemensamma saker ligger i en gemensam kalender. Inga aviseringar, bokade resor hamnar direkt i kalendern om bokningen skickas till gmail. Det sista är supersmidigt för mig som reser flera gånger i månaden i jobbet och ibland behöver bli häntad vid tåg eller flyg. Jag bara skuckar bokningen vidare från jobbmailen så ramlar den in. Maken kan tom se om jag bokat flyg/tågtaxi eller inte.
 
I FamilyWall så har varje person i familjen en egen färg. Jag har lila, maken har grön och dotter gul. Om mer än en av oss ska göra nåt så blir den kalenderposten blå. Jag tycker att det ger mig en bra överblick i vad som händer och vem det är som ska göra nåt.
 
I FamilyWall så har varje person i familjen en egen färg. Jag har lila, maken har grön och dotter gul. Om mer än en av oss ska göra nåt så blir den kalenderposten blå. Jag tycker att det ger mig en bra överblick i vad som händer och vem det är som ska göra nåt.
Så funkar det i googlekalendern också
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 722
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 674
Senast: vtok
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 361
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp