GenTec- ställbar bom hos Santa Cruz

simpan

Trådstartare
Någon som hunnit testa, klämma och känna på Santa Cruz nya system för ställbar bom?

http://santacruzofscandinavia.se/getpage.asp?do=18

Mkt nyfiken på detta system och vill gärna ha era erfarenheter och synpunkter.

Har idag några Jensensadlar med ställbar bom och tycker att det fungerar jättebra. Dessvärre passar inte de sadlarna till alla mina hästar och de är ju tyvärr inte gratis att köpa nya av annan modell. Santa Cruz ligger ju då betydligt bättre till prismässigt.

Har sneglat på Santa Cruz Leopold länge och när jag nu såg att den fanns med ställbar bom vill jag veta mer genast. ;)

Det ser lite pilligt ut att ställa om med den lilla inställningspennan och man undrar ju hur bökigt det blir om något år när det blivit lite trögt.
Jensensadlarna kan var lite tröga att skruva emellanåt men där har jag ju ändå en ganska rejäl grej att skruva med så det går fint.

Ni som testat GenTec, hur uppfattar ni ställmekanismen?

Sv: GenTec- ställbar bom hos Santa Cruz

52 som kollat men inte en enda bukefalist som har en åsikt?

Har man inte provat systemet så är det ju svårt att uttala sig. Dock står det ju på hemsidan att det är 10 års garanti så det bör väl borga för antingen att det håller eller att man får en ny om det inte gör det.

Nä, det är klart att man inte kan uttala sig stensäkert om nåt man inte provat. Däremot så måste det väl finnas fler som har tankar, funderingar och åsikter kring detta system.

Jag vill diskutera med andra om detta system och få andras åsikter så att jag kan tänka i andra banor än de jag själv kommer på. Om det sedan är någon som liksom jag sitter och funderar eller om det är någon som verkligen testat sadeln är väl inte det viktigaste, även om jag självklart helst vill ha åsikter från någon som verkligen sett, klämt och känt på sadeln.

Kom igen nu, vi diskuterar ju nyheter här varenda dag utan att alla för den skull testat produkten, folk tycker och tänker iaf...

Vi tänker lika ang det där med garantin, måste ju hålla iaf 10 år eftersom det är så lång som garantin är :)

Jag har sett det demonstrerat och det verkar ganska smart :)

Du kan finjustera bra och det verkade inte krångligt. Jag har dock inte provat att skruva själv.

Jag är inne på att köpa en Arthur de luxe med den funktionen.

Kaske lite sent nu. Men jag var nere i Falsterbo och fick känna och klämma på en Sata cruz sadel med GenTec system. Jag gillade den.
Lätt att äntra bommen på. Försäljaren visade mig. Extremt enkelt.
Jag är inne på att köpa en Santa cruz med GenTec om de passar min häst. Då jag ej gillar wintecs system där vi tyvär har fått använda oss av vold för att kunna byta bom på sadeln/sadlarna, som nästan har riskerat sadlarna, då de är svåra och knepiga att byta. Vi har aldrig klarat av att byta en bom själv på en wintec, men på en Santa cuz tog det bara några sekunder och man gjorde det helt själv.

Har dock ej ridit i en.

Med 10 års garanti så skulle jag ej skansa. Jag hade köpr en. Hade någonting häst så inom 10 år så hade jag lämnat tillbaka den för lagning. Samt innan 20 år så har jag nog redan köpt en ny sadel för länge sen om jag hade hitat en annan model som jag då hade gjillat och fungerat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka