geocaching

MinIan

Trådstartare
Är det fler som håller på med det?
Jag började idag och jag tror att detta kan bli ett beroende!! ett bra beroende kanske, man kommer ju ut ;D


Går ju bra att kombinera med turfing ^^

Vissa ställen kanske är svåra att komma åt då man har med sig barnvagnen men men.

någon? :D
Eller så kanske någon vill börja? ;)
 
Sv: geocaching

jag har inget eget intresse av det, men en kompis var och hälsade på mig och hittade två cachar alldeles här intill. Eller rättare sagt, jag kunde tala om var de fanns när jag fick höra ledtrådarna :P
 
Sv: geocaching

varför har du inte det då? :)
Jag gör ju det för min hälsas skull kan man säga, att man får gå ut, att man har ett mål med promenaden, blir annars så less på att bara gå promenader runt och det inte händer nått :p

sen finns det ju vissa cachar som är för svååår :p men de som är lätta, lagom svåra är ju så roligt, själva letandet och bäst är det ju då man hittar dem :D

Inser ju nu hur fullt det är i Sverige, var ju nyligen i norrland och tänk om jag hade vetat om detta då, då hade jag haft nått att göra ^^
 
Sv: geocaching

Jag har varit på gång många gånger, men kommer liksom aldrig till skott. Har dock en kollega som far runt i halva Sverige på geocaching. Rätt kul att se bilder från hennes äventyr.
 
Sv: geocaching

Jag fick se 2 st cachar när jag va vid sanddynerna precis utanför Death Valley (USA) den ena va riktigt enkel att hitta men den andra hade jag inte hittat om han som visade dem inte hade just visat den...

Har en kompis i Boden som även "visat" på bild när han är vid en cach på ett berg...

Inte min grej alls... Men kan förstå om man tycker de e kul...
 
Sv: geocaching

varför har du inte det då? :)
Jag gör ju det för min hälsas skull kan man säga, att man får gå ut, att man har ett mål med promenaden, blir annars så less på att bara gå promenader runt och det inte händer nått :p
tycker helt enkelt att det är totalt ointressant
håller med om att promenader är urtrist, fast jag behöver bättre mål med promenader än att jaga grejer som någon lagt ut i terrängen. Det är ju typ som en form av orientering.
 
Sv: geocaching

Jag turfar. Dels sticker jag lite tidigare till jobbet så jag hinner turfa på vägen och sen ett långpass under helgen. Jag har tagit "lilla" staminator precis innan hösten kom.

Det är jätteskoj!!
 
Sv: geocaching

Turfar ska man dessutom försöka lägga på fina eller intressanta platser. Det är roligt att komma ut och se nytt.

Sen finns det så klart både praktiska turfar och sådana som bara ligger som utfyllnad.
 
Sv: geocaching

Man använder mobilen (med gps) just nu finns det bara till android men en iphone variant är tydligen på g.
man laddar hem ett program till mobilen, så ser man sverige som en karta och det finns zoner i de flesta städer (har än inte sett någon stad utan)
och man ska springa runt irl och ta över dem med mobilen då, man går så man hamnar inom en zon och står där i 45 sekunder så har man tagit över den, man äger den tills någon annan tagit den från dig ;)

Zonerna finns i grön, röd och gul

Röd, ägs den av någon annan.
Gul, äger ingen den
Grön, äger du den.

Det är ju en form av en tävling, tro man kan vinna priser också, men jag har redan insett att jag aldrig kommer vinna nått för vissa har detta som sitt liv :p
Jag använder turfing mest som ett hjälpmedel att motionera mer + geocaching då :)
 
Sv: geocaching

ja än så länge så har jag inte sett så mycket nytt här där jag bor, men det är ju inte så stor här heller, är bara glad att vi har 16 zoner här och hoppas på fler ;)

jag la ett förslag på 3 zoner, en av dem har blivit godkända ^^

nog är det kul alltid! idag tog jag en zon framför ögonen på en som var ute och sprang, de kändes bra haha ;D
 
Sv: geocaching

Ja, du borde komma igång, du som är ute så mycket :D
Man får ju välja de platser som är barnvagnsvänliga ^^

jag började ju igår som sagt och har tagit 7 st.
alla utom 1 gick att gå med barnvagn, den som inte gick fick sambon ta :p
 
Sv: geocaching

Jag holl pa lite grann nar jag bodde i Florida. Vi red sa mycket i skogarna och parkerna dar att vi da och da letade lite ocksa. Da jag sjalv aldrig hittade nagot tog intresset fort slut.
 
Sv: geocaching

Det tog ett tag innan jag kopplade att du har bytt nick! :D

Jag kör inte geocach, det är för avancerat, men väl "hittaut" och leta checkpoints! :)
 
Sv: geocaching

hhe, ja vad jag vet kan man inte ha en signatur på detta forumet? annars hade man kunnat upplysa om det där ;D

Ja, jag kollade ju in hittaut, men det fanns på så få ställen :(

geocaching finns verkligen överallt!

är du säker på att det är för avancerat? jag tog hem en gratisapp och följer den till målet, väl där är det bara att leta med hjälp av ledtrådarna man fått :)

är inte dessa checkpoints lite gömda de också? :P
 
Sv: geocaching

Jag gört inte men min man är helt knäpp -springer alltid runt med sin telefon om vi åkt en bit hemifrån "ÅÅH vänta det ska vara en cash här nånstans" åsså sätter han iväg med näsan i telefonen över buskar och snår :crazy:
Alltså jag har varit med ett par gånger av naturliga skäl (!) om jag är med i bilen (stannade mitt i vägen förra sommaren för att släppa av honom så han kunde springa till en låg stolpe med ett lock gjort av botten på en colaburk..) eller ute med hunden.
Jag är som sagt inte så himla intresserad :p, han brukar köra själv eller med endaså min syster eller hans syster samt hundarna.

Jag har hjälpt till med pyssel till några casher, han gjorde några NES-casher som jag gjorde mariofigurer till av pärlplattor en pysslig kväll för något år sedan :) Också har jag döpt några casher.. och jag har en döpt efter mig i ett träd någonstans i ett elljusspår :p
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: Hellhound
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 567
Senast: Avalbane
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp