Vilka muskler ska man satsa på?

AbCdE

Trådstartare
Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite stökigare hästar och sitter ofta kvar. Men, dotterns häst är extremt explosiv så när han från ingenstans flyger i lyfter så åker jag av :mad: Nu kan det bli så att jag behöver troligtvis rida honom mer nu framöver och vill träna så jag kan sitta kvar, men vilka muskler är det? Hur tränar jag detta?

Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite stökigare hästar och sitter ofta kvar. Men, dotterns häst är extremt explosiv så när han från ingenstans flyger i lyfter så åker jag av :mad: Nu kan det bli så att jag behöver troligtvis rida honom mer nu framöver och vill träna så jag kan sitta kvar, men vilka muskler är det? Hur tränar jag detta?
Om du är ngt träningsvan skulle jag rekomendera dig att börja träna crossfit där du tränar styrka, teknik, kondition och explosivitet, även mkt hopp som stärker skelettet. Lägg till coreträning ett par ggr/vecka så har du en bra bas. Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 316
Senast: Edla
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
3 055
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första... 2
Svar
23
· Visningar
4 721
Senast: mackan
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 821
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka