Ger ni era hästar

Precis som med mig själv ger jag vitaminer/mineraler året om. Ger Chevinal plus och har gjort i många år nu. Tycker min häst blev finare i pälsen av det, där e mycket b-vitaminer och så passar det bra till vårt grovfoder. Chevinal innehåller ju inte ca och p och bara lite mg så det passar bra eftersom jag redan har tillräckligt med det i höet.

Jag ger min häst B-vitamin när han sätter päls, annars blir han så trött.

Hej!

Jag ger Vitamineral till pålle, men det gör jag iof. året runt. Brukar också ge tillskott av B-vitamin under vår och höst!

Ger VSL och flytande biotin nu, och morötter förstås. Mineraler och kalk får dom året om. Ger B-vitamin (Shy Feeder) när de fäller sen.

Jag ger -förutom mineraler- Multivitamin (Basic), B-vit (Krafft), groddolja och lite extra E-vit (Krafft). Ger några morötter med, mest som lite mums.

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag... 2
Svar
37
· Visningar
4 997
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 141
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka