• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 774
M

Moej

Finns det nån chans att få en gerbil tam, som varit "otam" i ett o ett halvt år?

Sv: Gerbiler

Jag köpte två vuxna honor (som sedan fick ungar, hmm... Nåja det är en annan story) och den ena blev så pass tam så att jag kunde lyfta i den m.m. medan den andra bara fräste och ställde sig i ett hörn och högg om man rörde vid den... Så det är nog från individ till individ;)

Sv: Gerbiler

Det är säkert väldigt individuellt hur pass tama de går att få som vuxna. Men ge den tid och stressa den inte för det gör bara saken ännu svårare... Lycka till :)

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Valmet
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 190
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 918
Senast: Efwa
·
Tjatter Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför? Jag skulle ha röd panda... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 646
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur