Sv: Get!

Jag tycker att du/din mamma är oerhört egoistiska som inte kan tänka er att skaffa en shettis istället för en get. På vilket sätt skulle en shettis äta mer än en get, har ni inte råd att lägga till ett par kronor extra på hö kanske ni inte har ekonomi till ett till djur? Och vadå betäcka? Det är väl bara att köpa en valack! Det är både elakt mot hästen och mot geten att dom ska behöva dras med varandra för att det inte finns något annat alternativ. Dom kan inte tala samma spåk och dom kan inte få utbyte av varandra på annat sätt, hur kul är det?

Jag håller helt med!
Vissa borde inte ha djur...
 
Sv: Get!

håller med oxå .
vi hade en foderhäst till min häst sen när ägarn hämtade den letade vi efter en ny rätt billig häst. hittade en för 7 tusen .
åkte å titta på den , tog hem den för test å se om de gick å ha dom tsm ,
vi bestämde oss för att köpa den å tog den på avbetalning för hade inte riktigt råd att betala hela på engång .
sen har vi ju turen å får gratis hö ibland ,
men annars hjälps vi åt att betala hö å foder .
 
Sv: Get!

Vi har ett får, en tacka, som hästkompis och de är så tajta att de inte går att skilja åt, de följs åt överallt och kommer det fler hästar bevakar våran sitt får mycket noga.
Getter är charmiga men har ett stort problem de går inte stänga in och har oftast horn något som är en viss olycksrisk.
Men i mina ögon är det lika mycket jobb med en get/ett får som en shettis och de blir oftast lättare att hantera än get/får. Ta upp det med mamma, en shettis kostar ju inte många kronor om man inte ska ha den till något speciellt.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 613
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 042
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 944
Senast: Farao
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 662
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp