Getingstick...

B

BlondisStajna

Min mammas lilla pyreneérvalp blev idag stucken av en geting i ÖGAT!!! Lilla snutten.. :cry: Mamma fick i han tabletter så att allergireaktionen skulle ge sig. Han är lite bättre nu men fortfarande svullen. Lilla stackaren.
 
Hon ringde SÅKLART till veterinären innan hon gav han tabletterna, det var ju dom som sa till henne att ge han dom. Men veterinären tyckte att mamma skulle avvakta i 3 tim, vilket det tar innan tabletterna gjort hela sin inverkan, och efter 3 timmar syntes det inte ens att han blivit stucken, och idag är han samma galda vovve igen.
 
Det tycker jag är rätt gjort...man ska inte springa i onödan med en liten valp till veterinär. Det är ju ännu mera skadligt!!
Skönt att det gick bra!! :banana:
 
Tackar... :bow:
(Sen finns det ett till problem, min mor hade inte kunnat åka till veterinären oavsett om hon ville eller ej, hon har inget körkort, och hennes man var inte hemma.) Så jag tyckte min mamms var duktig som klarade av det själv, hon gick in till grannfrun, som är hundkursledare, och frågade vad hon skulle göra, mamma ringde till veterinären och frågade om dom kunde ge hunden medicinen grannfrun hade och det rekomenderade dom henne att göra och sedan avvakta, som jag skrev tidigare.
Men jag kan tro att hon kännde sig hjälplös när lilla vovven blev stucken och svullade upp. Lilla snutten.
http://groups.msn.com/BlondisStajna/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=19 Mammas två vovvar Pyreneérn till vä och Bernersennern till hö.
 
Det framgick ju inte precis att din mamma hade ringt till vet innan hon gav tabletterna, då är det väl inte konstigt att man reagerar?

Och att det skulle vara skadligt för en valp att besöka vet är nåt av det dummaste jag hört!
 
Oj då ska vara MYCKET mer TYDLIG i det jag skriver nästa gång, MITT fel!!!!!
 
Men lugna ner dig lite va? Det säger väl sig själv att ingen kan läsa någon annans tankar! Skriver man inte ut att man kontaktat vet i ett sånt här fall så är det klart folk reagerar.

Bra, var du mer tydlig nästa gång. ;)
 
Jag är jätte lugn, tro mig. Trode dock att det var en själklarhet för alla att man kontaktar vet vid ett sådant tillfälle, och defenitivt innan man ger en valp tabletter??? Eller?? Är bara så trött på att såfort man skriver ett inlägg så hoppar alltid någon på en för att man glömt skriva ALLT i klartext. Inte riktat bara till dig. Men som mn säger man lär sig av sina misstag :smirk:
 
det finns faktiskt folk som struntar i vet och som avlivar hundar till höger och vänster. det har funnits ett par såna här.
 
Aj då, det viste jag inte. Men så är inte det i detta fall. Tycker väldigt mycket om mammas vovvar. :love:
 
Precis. Och man kan inte ta för givet att folk tänker på djurets bästa hela tiden...tyvärr. Vissa undviker vet i det längsta för att "det är dyrt" etc. Likadant med hästarna... :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 192
Senast: tanten
·
Hundhälsa I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade...
Svar
10
· Visningar
1 750
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
716
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp