GEYSIR sadeln ån Börjes

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 974
D

diny

Letat info men inte hittat något. Fick ett PM från en som hade fått en sådan utprovad av en sadelutprovare. Hennes häst hade tydligen en liknande rygg som min så hon rekomenderade den. Har mailat Börjes om mer info.

Det här är det enda jag hittat om den sadeln.

Pris: 4495.00
4119 Iceland Geysir Princeville
En komfortabel sadel med stoppad flat sits. Långa sadelgjordsstroppar med V-system vilket ger bättre stabilitet. Rejält uppbyggt knästöd.
5-års bomgaranti .Svart
Stl 17"
4119.jpg

Sv: GEYSIR sadeln ån Börjes

Fick svar från Börjes att den var 51cm och modell rak.

Det fanns inga uppgifter hur många grader den var. Men fick svaret att den var vid så den passade "alla" islandshästar som inte var svankiga i ryggen. Så då vet ni att har man inte en svankig häst så passar den :smirk:

Fick ett till mail. De hade hittat uppgiften att den var 31 vid och de trodde att det var 90-96grader.

Då tror jag den billigare islandshästsadeln i Börjes är bredare.Men det beror ju på vad du & din häst behöver, de flesta islandshästar kan inte ha normal bom(kan men ska inte då;) ).
Har din häst mkt smal rygg?

Wintecs vita järn passade innan hon sattes igång och började muskla sig (nu är den för smal) så Geysir är väll kanske 20 grader för liten :D

Puttar upp lite...

Någon som vet hur kvaliteten är på denna sadel? Har precis köpt en unghäst och vill inte lägga för mycket pengar på en sadel då hon kommer att muskla sig i ryggen med mer ridning, men vill inte ha en total skräpsadel heller.

Om du menar geysir så köp den inte till din unghäst, köp hellre den billiga sadeln från Hööks eller liknande,96 grader är inget att hänga i granen & om du vill att din häst ska kunna utveckla muskler & få plats att utveckla muskler så skaffa en sadel som ger det plats.
Griffins haflinger/cobsadlar är oxå skapligt vida.
& inte så dyra heller, billigare än geysir sadeln.

Liknande trådar

Dressyr Jag har en häst med KORT rygg, ja hela hästen är kort från öron till svans. Hästen har också en normalstor halvblodsmanke som är... 2
Svar
32
· Visningar
4 558
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V