Giftfria nagellack

starcraft

Trådstartare
Jag älskar nagellack och långa naglar. Har i många år jobbat i ett yrke där det inte varit tillåtet så har inte använt det mer än på semester en gång om året typ. Jag har den senaste tiden blivit mer och mer medveten om vilka gifter vi utsätter oss själva och vår miljö för genom våra vardagliga liv och nagellack verkar inte vara ett undantag vilket gjort att jag enbart använt det sporadiskt den senaste tiden trots att jag har hur många som helst och mitt yrke inte längre sätter stopp. Nu har jag hittat några nagellacksmärken som marknadsför sig som giftfria i olika grad. Någon som testat det som marknadsförs som ”giftfria” nagellack? Funkar de? Går de att få bort på ett giftfritt sätt också? Och är de verkligen giftfria? Jag tycker det är svårt att hålla reda på olika namnen och veta hur väl beprövade ämnena är i en sån konstant kroppskontakt under längre tid som ändå nagellack innebär. Så hoppas att någon annan kanske har mer insikt eller som testat dem så man slipper köpa grisen i säcken :)
 
Försökt kolla lite på de nagellack jag har och en del av de ämnen som de giftfria marknadsför att de inte innehåller, innehåller inte mina andra heller och en del ämnen verkar tom vara förbjudna att använda numera.

Jag har använt Yves Rocher Go Green nagellack, som kanske inte marknadsförs som giftfria, men i alla fall mer miljövänliga och de tycker jag fungerat bra, fina färger och mina naglar mår lite bättre och blir inte lika sköra med dessa.
 
Försökt kolla lite på de nagellack jag har och en del av de ämnen som de giftfria marknadsför att de inte innehåller, innehåller inte mina andra heller och en del ämnen verkar tom vara förbjudna att använda numera.

Jag har använt Yves Rocher Go Green nagellack, som kanske inte marknadsförs som giftfria, men i alla fall mer miljövänliga och de tycker jag fungerat bra, fina färger och mina naglar mår lite bättre och blir inte lika sköra med dessa.

Tack, ska kolla upp :) Har haft några från YR men upplever de tunna, färgen täcker efter ett varv men det blir tunt och skört. Ska ge det en chans med Go Green, jag handlar ändå annat på YR :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 342
Senast: Enya
·
Relationer Osäker på var tråden passar bäst men jag tror detta är den bästa platsen. I en annan tråd dök det där med kommunikation upp. Hur man...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 343
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Liksom många andra så gillar jag att shoppa och ha fina grejer, men senaste dagarna funderade jag på om det inte börjar bli lite galet...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp