Giftig växt?

gammalek

Trådstartare
32541

Är det någon som vet vad det här är.? Gula blommor som liknar dillkronor, blad som liknar libbsticka, över en meter hög, växer på en vall. IMG_20190704_180857.webp

Visa bifogad fil 32541

Är det någon som vet vad det här är.? Gula blommor som liknar dillkronor, blad som liknar libbsticka, över en meter hög, växer på en vall. Visa bifogad fil 32541
Visa bifogad fil 32541

Är det någon som vet vad det här är.? Gula blommor som liknar dillkronor, blad som liknar libbsticka, över en meter hög, växer på en vall. Visa bifogad fil 32541

Det är i varje fall inte odört eller sprängört. Liknar palsternacka. Kanske det ev. är det. Jag minns inte exakt hur bladen på palsternacka ser ut.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Finns det någon expert eller kunnig på växter och blommor här? Jag ska göra om i trädgården tänkte jag och vill ha en ny rabatt med...
Svar
11
· Visningar
365
Trädgård & Växter Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Svar
16
· Visningar
837
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
995
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Du har kanske sett den i vägkanten, inne i en hage eller på en banvall. Cirka en meter hög, mörkgröna flikiga blad, och gula blommor...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?