Månadens erbjudande: lupinfrön på köpet!Jag önskar det gick att hyra!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Månadens erbjudande: lupinfrön på köpet!Jag önskar det gick att hyra!![]()
Mitt problem med självgående gräsklippare är att de går för långsamt. Hittills har jag kopplat bort drivningen från dem vi haft, så jag får klippa i mitt tempo, och spara tid till mer stimulerande trädgårdssysslor. Gräsklippare borde produktutvecklas så att det gick att välja på flera hastigheter.En självgående Klippo med multcher. Drivning på framhjulen och knivar som finfördelar gräset så det "försvinner" i gräsmattan.Bara att hålla jämna steg och styra vilken väg den ska gå, runt träd, över tuvor 8ch under buskage.
Månadens erbjudande: lupinfrön på köpet!![]()
Vet faktiskt inte, har varit mer intresserad av hur många ha vi har till godo för pållarnas sommarbete.Hur många kvadrat är tomten på?
Kanske har jag haft en oerhörd tur... Jag tankar vanlig 95-bensin och klipparna går och går tills de rosta sönder.Mitt tips om man köper en bensinklippare är att ALDRIG slarva ens lite med underhållsplanen och vilken kvalitet på soppa man stoppar i den.
Äng med klippta gångar?Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare?
Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med mycket plats att odla på.Men oxå väldigt mycket grönyta som behöver tas omhand, betydligt mer av ett nödvändigt ont o inte lika kul, haha.
I dagsläget har jag en gammal sliten handklippare som jag pysslar med men det är inget jag planerar att klippa med i längden utan en vettig maskin ska inhandlas men jag blir alldeles matt av alla alternativ som finns.
Trädgården är stor men det är många mindre öar av växter, buskar o blommor, både odlade o vildvuxna som jag vill spara så den behöver vara smidig, jag klipper hellre under längre tid/kör fler varv med en mindre maskin än försöker trängas med en stor. Men jag kommer köpa en grästrimmer för det sista detaljarbetet runt mina blommor o framtida rabatter.
Vi har många träd, däribland massor av ek, jag krattar löv o pinnar som en tok men jag kommer omöjligt hålla allt borta så det måste vara en maskin som tål en del och inte går sönder direkt för att det kommer in en liten pinne.
Vi har ojämn mark med både upp och nedför även om jag gör mitt bästa för att fylla i alla gropar och jämna till så kommer det aldrig vara en fin platt stadsträdgård.
Jag är inte intresserad av en robot klippare eller en åkgräsklippare. En enkel liten smidig maskin som man skjuter framför sig vill jag ha. El eller bensin har jag ingen åsikt om.
Plånboken är liten men jag förstår ju att med våra förutsättningar så är det nog inte troligt att en särskilt billig klippare finns att hitta och jag sparar hellre ihop en större summa och får en maskin som tål lite tuffa tag än en som går sönder direkt.
Men ha gärna i åtanke att en gräsklippare ändå är det sista jag vill lägga mer pengar än absolut nödvändigt på.
Nån som vet om det finns en lämplig maskin därute åt mig?![]()