Gillar inte sin utflyttade valp

Jedima

Trådstartare
Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet är att sedan tiken flyttade så går det inte att ha dem tillsammans, min tik flyger på sin " valp " Valparna är nu 10 månader men hon vill fortfarande inte acceptera sin lilla dotter😒 Någon som vet vad detta kan bero på?
 
Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet är att sedan tiken flyttade så går det inte att ha dem tillsammans, min tik flyger på sin " valp " Valparna är nu 10 månader men hon vill fortfarande inte acceptera sin lilla dotter😒 Någon som vet vad detta kan bero på?
Att det är hennes avkomma spelar ingen som helst roll. För tiken är det bara en annan (ung) tik som hon inte är speciellt förtjust i.

Att låta dem träffas ofta under kontrollerade former kan hjälpa. Iaf såpass att hon accepterar ungtiken och kan vara avslappnad med henne i närheten, men det finns ingen garanti.
 
Att det är hennes avkomma spelar ingen som helst roll. För tiken är det bara en annan (ung) tik som hon inte är speciellt förtjust i.

Att låta dem träffas ofta under kontrollerade former kan hjälpa. Iaf såpass att hon accepterar ungtiken och kan vara avslappnad med henne i närheten, men det finns ingen garanti.
Tack för svar😊 har tänkt i de banorna men kände att jag ville ventilera lite, tycker det är synd, tikvalpen vill så gärna hälsa men det går inte. Nåväl vi delar ju på dem när hon kommer på besök så hon och brorsan få leka🥰 hoppas att det funkar i framtiden 👍🐕
 
Inget konstigt alls. Vissa hundar trivs inte med yngre hundar. Om det är en egen avkomma spelar ingen roll. Likaså finns det hundar som inte trivs med samma kön eller andra hundar öht.

Speciellt tikar kan vara extra laddat.
Levde med en Schäfertik i många år som guck i avel. Hon funkade bara med en av sina döttrar. Hanarna gick bättre.
 
Inget konstigt alls. Vissa hundar trivs inte med yngre hundar. Om det är en egen avkomma spelar ingen roll. Likaså finns det hundar som inte trivs med samma kön eller andra hundar öht.

Speciellt tikar kan vara extra laddat.
Levde med en Schäfertik i många år som guck i avel. Hon funkade bara med en av sina döttrar. Hanarna gick bättre.
Skönt att höra att detta inte är ovanligt. Tänkte att detta var ju hennes dotter, men nu förstår jag, en erfarenhet mer😉 Hon lever med sin son och de är bästisar🥰 Tack för informationen 👍
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 273
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 480
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 364
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 628
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp