GIMP eller PS: Akvarell

nidron

Trådstartare
Finns det något plugin till GIMP, eller pensel till Photoshop som ger illusionen av att man målat i akvarell? Kanske finns någon teknik som har att göra med Smudge-tool?
Skulle hemskt gärna vilja kunna måla i akvarell på datorn :)

Sv: GIMP eller PS: Akvarell

det enda program jag sett som är grymt bra på detta är gamla hederlia painter, tror det finns i version 6 nu, tror också att det medföljer om man köper en wacom artåad eller liknande.
skitroligt program där man kan leka med alla möjliga sorters artisteri, förutom att då fungera som ps då...
fast lite(mycket) enklare.

Jag trodde Corel var dött nuförtiden. Ska kolla upp det. Tack :)

Corel Painter är tokigt trevligt när det gäller att måla på datorn. Ihop med en ritplatta har man alla möjligheter i världen...

Jag trodde Corel var dött nuförtiden. Ska kolla upp det. Tack :)
mycket som vi i sverige tror har dött pga av den bristande marknadsföringen.
och mycket som borde dött men lever pga av den aktiva marknadsföringen...:smirk:

Corel Painter är tokigt trevligt när det gäller att måla på datorn. Ihop med en ritplatta har man alla möjligheter i världen...

ritplatta finns på önskelistan, tillsammans med MASSA andra saker.

Har en Wacom Graphire Classic XL A5 :)
nu blev jag inte lite avis....
:mad:
:smirk:

har du laddat ner och testat än?
det är så snyggt, man kan välja olika underlag på papper o tyg, oljefärg, kritor, ja, allt...

Du har rätt att vara lite avis. Den är helt underbar :love:

Jag har testat programvaran. Men har inte kommit i närheten av att testa färdigt än. Finns ju oändligt många penslar, inställningar och papper :)

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
960
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 942
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka