Bukefalos 28 år!

Gips eller annat

Sv: Gips eller annat

Hålla handen :D eller nej föresten O_o
Samanfaller våra besök tar jag gärna en fika.
 
Sv: Gips eller annat

Det är ofta så när det gäller barn. Gipset är mest för smärtstillning.
Men sitter det illa kanske hon lika gärna kan vara utan det, men med en elastisk binda om det känns bättre? Slå en signal till ortopeden och kolla, jag har ju inte sett hur det ser ut....
tack! Ditt svar hjälpte mig, även om du inte sett frakturen. (det störde mig ju lite att jag inte heller fick se bilden, men har man fått vänta ett par timmar på akuten för att få det gipsat så känns det inte som att man ska börja jaga röntgenbilden också)
Jag lindade av den yttersta lindan idag när dottern kom in och sa att hon hade mer ont igen. Hon drog ner gipset så det satt "på rätt ställe" och sen lade jag på en fiiiin rosa flexlinda istället. Dottern säger att gipset sitter bättre nu så vi låter det vara så några dagar, så får vi se.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag skrev i juli en tråd om att jag varit med i en trafikolycka. Opererades för sprucken urinblåsa och gipsade frakturer i en fot...
Svar
15
· Visningar
3 714
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag har jag ONT. Igår var jag ute på en ridtur. :) Närmare tre timmar i högt tempo. Hej och hå. Jag som inte har suttit på en häst...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·
L
Hästvård Min häst trampande på en spik för sju veckor sedan. Den gick in LÅNGT (troligtvis 2-3 cm) och den hann sitta där nästan ett dygn innan...
2
Svar
28
· Visningar
4 322
Senast: richter
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 674
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Medryttare under sommaren
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp