Gissa könet?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Brukar ni tippa könet på den kommande bebisen, bland era vänner och bekanta??
Vad går ni på då i så fall?

Min mamma ska enligt egen utsago vara grym på det, och ofta tippa rätt (hon jobbar med småbarnsföräldrer)...

Hon sa, att om den gravida kvinnan "får en fläskig röv, blir det en flicka. Du, corona, kommer få en flicka.." :eek:
Kunde inte smälta det där med att min vackra ända skulle vara fläskig... :mad: :smirk:

när hon sedan insett vad hon sagt :smirk: ombeskrev hon det så här:
"Om kvinna blir större över sidorna och rumpan, blir det ofta en tjej. Lägger sig "all tyngd" fram, blir det en pojke"

Vad tror ni??
 
Sv: Gissa könet?!

*skrattar*
jag bär ALLT framför mig, bakifrån kan man nog inte se att jag är gravid. SÅ har det varit båda första gångerna = flickor och även den här gången, än så länge.. Nu vet jag dock inte vad det är..

ALLA som gissade första gången sa att jag skulle få en pojke. Till och med sköterskan på operation sa att det var en pojkmage innan jag snittades... Så gissa om jag blev förvånad när det ÄNDÅ var en tjej! :)
Andra gången var graviditeten väldigt olik den första så DÅ trodde jag nog själv att det skulle bli en pojke - nädå, en tjej till!
Den här gången är graviditeten olik de andra två, så det blir väl en tjej till, antar jag... :p
Ingen aning, tänker inte gissa och är glad för vilket som! :D
 
Sv: Gissa könet?!

Igår damp det ner ett sms där det stod "nu har jag blivit mamma till en liten tjej" .. vilket gjorde att jag hade rätt :banana:

Vad jag själv ska få vet jag inte, jag tippar på en pojke.. sambon på en flicka, brorsan säger en pojke, L säger flicka osv.
En blandad kompott med andra ord.

Jag tror hjärtslagen låg på 146 vilket gjorde L övertygad om att det var en tjej :D
Mig syns det öht inte på än, jag är så stor sen innan så det dröjer nog tills 8:e månaden innan det syns.. nu är jag i v.27 hmm..tror jag :o
 
Sv: Gissa könet?!

corona skrev:
"Om kvinna blir större över sidorna och rumpan, blir det ofta en tjej. Lägger sig "all tyngd" fram, blir det en pojke"

Vad tror ni??

Stämmer inte alltid för då skulle min kompis fått pojke ena gången och flicka andra och hon har två flickor och min dotter skulle vara en pojke då jag hade allt fram och inget på sidorna eller häcken.
På MVC trodde dom flicka för jag hade sagt flicka och jag var ju så bestämd av mig att det då inte kunde bli en pojk :angel:
Varken hjärtslag eller hur magen ser ut skvallrar om vad för kön det är egentligen.
Hade vi titta på hjärtslagen så skulle min odtter bytt kön vilt i magen och hjärtslagen beror ju också på hur stor fostret är i magen för tillfället (den växer ju konstant ;) ) för tillfället och om den är vaken eller sover.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp