gissa rasen

Sv: gissa rasen

MissFideli skrev:
Ja, men så synliga ska väl inte revbenen vara iaf.

nope! Inte i mitt tycke i alla fall. Sedan om hästen mår bra osv kan jag inte uttala mig om :)

Jag fick bara ett "infall/anfall" för jag hade en diskussion tidigare om utfodring av våra hästar.. därav mitt inlägg ;)

Håller med dig om revbenen men många hingstar är otroligt svåra att hålla i hull under betsäckningssäsongen så det kanske kan vara anledningen i det här fallet.

Hade själv en shettishingst som såg ut som ett streck sommartid, trots att han tillskottsfodrades med kraftfoder och gick på alldeles för kraftigt bete för att vara shettis. Dock syntes inte revbenen men ändå... :angel:

grimman skrev:
Håller med dig om revbenen men många hingstar är otroligt svåra att hålla i hull under betsäckningssäsongen så det kanske kan vara anledningen i det här fallet.

Hade själv en shettishingst som såg ut som ett streck sommartid, trots att han tillskottsfodrades med kraftfoder och gick på alldeles för kraftigt bete för att vara shettis. Dock syntes inte revbenen men ändå... :angel:

Jamen det är ju det jag menar! Bara för att det är en smal häst betyder väl inte att den är undernärd och mår dåligt!? GÖR den det är det givetvis illa, men jag tycker att många göder sina hästar så de räcker och blir över!

Men varför tar man då kort på den vi det tillfället? En godkänd hingst vill man väl visa upp det bra? Det är väl knappast nån som skulle ta kort på Maginis foderallergiärr när man vill ha ett bra kort på honom?

MissFideli skrev:
Men varför tar man då kort på den vi det tillfället? En godkänd hingst vill man väl visa upp det bra? Det är väl knappast nån som skulle ta kort på Maginis foderallergiärr när man vill ha ett bra kort på honom?

Ja, man sätter väl inte in en bild i en kontaktannons när man är bakis, finnig och har inte sett solen på ett halvår (om man nu funderar på att göra det). Hästen borde ju visas från sin bästa sida, det är väl meningen att bilden ska sälja antar jag.

Precis. Det finns ju uppenbarligen bra bilder på honom, antingen ta en av dom eller så vänta med fotografering tills han gått upp i vikt. Tycker jag som nog inte visste vad ett halvblod var på den tiden :angel:

Även om du inte visste vad ett halvblod var på den tiden, så har du ju ändå rätt. :D

Knappast.

Undra vad trådskaparen ville med denna tråd egentligen? Hon har ju inte skrivit mer än första inlägget?

Nepal390_1.jpg

detta är nepal 390. Var tog denna typen av halvblod vägen?
Är det någon som har nån efter honom?

/j*

Hejsan!

Jag har honom i min stam :), fast dock lite långt bak.. efter mitt stos farmor som därefter kommer farmorsfarfar :). Men han finns ändå där :)

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: corzette
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 580
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
652
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår