Bukefalos 28 år!

Gissa raserna

Sv: Gissa raserna

Nä, fortfarande fel! :D Jag avslöjar att det är flat som är andra halvan! :D
Men bra gissningar allihopa!

Ni kan tänka er att vi blev snopna (pappa äger hanen)när det ploppade ur två golden-färgade valpar från den kolsvarta mamman, och hanen är brun/vitspräcklig. Fick först senare reda på att det ligger i Wachtel-rasen.
 
Sv: Gissa raserna

Vad pinsamt, jag tänkte inte ens flat som en jaktras trots att vi har tre här hemma som vi jagar med. ;)
 
Sv: Gissa raserna

Den översta var helt fel :D

Spaniel var inte heeeelt fel på den i mitten, ena halvan är münsterländer och andra halvan är ingen fågelhund men väl en jakthund!
 
Sv: Gissa raserna

*kl*
Vad tror ni denna lilla sak är? :)
IMG_2351_zpsac69947f.jpg


IMG_2320_zps33cfab3f.jpg
 
Sv: Gissa raserna

Kastar in min kille, två raser - hannen renrasig och tiken 50% samma ras som hannen och 50% något annat

Ca 20 kg under all päls, stort fokus och förarvek med stor intelligens. En riktigt rolig hund! :)

9k8p4m.jpg


1rdjlz.jpg
 
Sv: Gissa raserna

Kommer inte ens på någon ras (när nu bearded collie var fel), men så jättefin!

Hmm, pudel och terrier, som en diffus famlande gissning. :D
 
Sv: Gissa raserna

Ha ha, kan ju säga att han aldrig var så där valpsöt - alla trodde att han var en vuxen terrier av något slag. Men, inget sånt, bara rasgrupp 1.
Kullen var tvåfärgad, förutom den här och hans ena bror som ser likadan ut. De andra har också mycket kortare päls vilket den här säkert också hade velat ha - han avskyr att bli borstad. (Numera är han alltid nerklippt över sommarhalvåret.)
 
Sv: Gissa raserna

Kastar in min kille, två raser - hannen renrasig och tiken 50% samma ras som hannen och 50% något annat

Ca 20 kg under all päls, stort fokus och förarvek med stor intelligens. En riktigt rolig hund! :)

9k8p4m.jpg


1rdjlz.jpg

Shapendoes? Bovier?
 
Sv: Gissa raserna

Han påminner definitivt om en schappe, men nej...
Pappan är av en vanlig ras här i sverige, mammans andra ras (hon är ju till hälften samma som pappan och till hälften en annan vallhundsras) är lite ovanligare och det är därifrån han och brorsan fått färg och pälsanlaget. Lite lurigt på grund av det, de andra syskonen är lättare att se åtminstone den ena rasen hos.
 
Sv: Gissa raserna

Åh... nej... :D

Syskonen är svart-vita och högenergiska. Lätta i typen, extremt förarveka och med en blick som kan hypnotisera vem som helst. (önskar jag hittat en sån bild, men jag tappade många foton när förra datorn dog).
Min kille var den lugnaste i kullen, men han har höga krav ändå - törs inte tänka på hur de andra ägarna har det, ha ha...:D
 
Sv: Gissa raserna

Border collie?

Jaaa! Pappa är bc men antagligen inte reggad, det tvivlar jag på eftersom jag inte fått se papper på det. Mamma är till hälften bc och till hälften en annan vallhundsras, den som givit min kille sin färg och pälsanlaget.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp