Hej,
Jag köpte några månader sen en häst som har sadeltvång. (ingen jättestor grej hos henne)
Jag visste detta innan och jag vet också varför sen jag fick hem henne med hennes sadel.
Sadel hon hade hos förre detta ägare passade henne inte alls, var för trång, sned och dåligt uppstoppad.
Naturligvisst har jag slängad sadeln.
Hon har nu en barefoot, för hon ska ändra lite i kropsen, för hon är rätt sned.
Just nu håller vi på med lite gymnastik och skogsridning i lugnt takt.
Jag köpte en tid sen en FRA gjord, för de funker oft bra med hästar med sadeltvång, men min häst tycker inte om gjorden.
Så nu letar jag en annar gjord, som hjälper med sadeltvång och är lämpligt till en rund häst (grov byggt nordsvensk)
Men de finns ju otroligt mycket modeller/sort/märke
Vad skulle ni rekommandera?
Gjorden måste vara 1.20
Jag köpte några månader sen en häst som har sadeltvång. (ingen jättestor grej hos henne)
Jag visste detta innan och jag vet också varför sen jag fick hem henne med hennes sadel.
Sadel hon hade hos förre detta ägare passade henne inte alls, var för trång, sned och dåligt uppstoppad.
Naturligvisst har jag slängad sadeln.
Hon har nu en barefoot, för hon ska ändra lite i kropsen, för hon är rätt sned.
Just nu håller vi på med lite gymnastik och skogsridning i lugnt takt.
Jag köpte en tid sen en FRA gjord, för de funker oft bra med hästar med sadeltvång, men min häst tycker inte om gjorden.
Så nu letar jag en annar gjord, som hjälper med sadeltvång och är lämpligt till en rund häst (grov byggt nordsvensk)
Men de finns ju otroligt mycket modeller/sort/märke
Vad skulle ni rekommandera?
Gjorden måste vara 1.20