gjort en anmälan

mandaaa_

Trådstartare
Jag har gjort en anmälan om en hund som sitter fastkedjad på balkongen i princip dygnet runt, tillsammans med grannarna till hundens ägare.
Nu har anmälan hamnat i rätt händer och de har varit där och knackat på utan svar och när de väl gick runt på balkongen så var inte hunden där, kors i taket !
De skulle tillbaka på fredag och kolla igen men om hunden inte sitter där då, lägger dom ner allt ?
Någon som vet ?

Det kan ju vara så att ägarna gjort sig av med hunden, vilket jag hoppas, eller så har det börjat ta in den i lägenheten..

Sv: gjort en anmälan

Kommer de dit vid ett flertal tillfällen och hunden inte sitter där, så lägger de ner. Eller lägger på vila i alla fall. Får de in fler anmälningar om samma ägare så görs det nog en bättre utredning sen.

Sen ville jag bara kommentera, för jag höll på att dö av skratt när jag läste det.:) Du har tillsammans med grannarns till hundens ägare gjort en anmälan. Du har inte gjort en anmälan om en hund som sitter fastkedjad på balkongen tillsammans med grannarna. Det är lite skillnad på det. ;)

haha jag menade att jag och grannarna har gjort en anmäln haha !

Okej.. då får jag börja smyga runt igen och se om hunden sitter kvar och bara var intagen just de gångerna eller hålla tummarna för att den har ett annat hem nu

Jag tror också att det blir mer vilande om de nästa gång inte ser hunden.Sorgligt men sant för många djur som verkligen lider:cry:

Självklart är det jätte tråkigt om de verkligen håller sin hund såhär,men samtidigt vill jag slå ett slag för att inte dömma för fort heller.....

Jag har nämligen en hund som älskar vår balkong.Hon har mycket päls och älskar kyla.Så fort jag är i köket som ligger i anslutning till balkongen så rafsar hon på dörren och vill ut.är det kallt ute så kan jag ju inte ha balkongdörren öppen,utan låter henne vara där tills hon själv vill komma in(då raspar hon på dörren igen.Nu får ju min gå ut och in som hon vill samtidigt som hon inte är fastkedjad förstås,men jag har själv funderat på vad grannarna tror när hunden är där ute med stängd dörr.Vad vet de om hur det igentligen ligger till?

jo jag förstår fast när en hund ylar och skriker nätterna igenom så tror jag faktiskt att den vill in, och när avföringen sopas ner till grannarna tycker jag det tyder på brist av promenader...

men jag förstår vad du menar men tyvärr så är detta inte som i ditt fall, en hund som gillar att vara på balkongen och får komma in när den vill..

jo jag förstår fast när en hund ylar och skriker nätterna igenom så tror jag faktiskt att den vill in, och när avföringen sopas ner till grannarna tycker jag det tyder på brist av promenader...

Himmel!! Du får väl börja föra lite "dagbok" kanske. Skriva ner exakt mellan vilka tider hunden lämnas ute på detta viset, och sen överlämna papperet till Myndigheten. Är ni fler som skriver under på att detta stämmer, borde det inte ignoreras.
Bra gjort av dig i alla fall!! Hoppas det får ett gott slut...

jag tycker inte att det har ignorerats nu, innan länsstyrelsen (?) tog över 7e januari så var det INGET som hände, vi blev bortkopplade varenda gång och vi var 4 st som anmälde.
Sen skrev jag ett mail till djurskyddsinspektören på länsstyrelsen den 9e och tog upp detta och skrev att de får kontakta mig när de har tagit upp fallet och idag hörde hon av sig.
Faktiskt så mailade hon mig dagen efter, alltså den 10de, och sa att de börjat gräva i anmälan nu.

Så jag tycker de har vart bra, hon har mailat och ja idag så ringde hon och mailade även nu såg jag, och frågade om jag kunde portkoden eller liknande.

Kan du inte filma det? Jävla människor som ska komma undan med detta!
Jag håller tummarna för att det går vägen!

han ylar ju mest på nätterna och då är det för mörkt för att filma, visserligen får man ju med ljudet.
Vi försökte nämligen ta kort men det gick verkligen inte, filma täntke jag inte på :o
jag får åka dit och göra det !

ginnies; jag vet, det låter som om någon misshandlar en hund.. jag HATAR att gå därifrån

han ylar ju mest på nätterna och då är det för mörkt för att filma, visserligen får man ju med ljudet.
Vi försökte nämligen ta kort men det gick verkligen inte, filma täntke jag inte på :o
jag får åka dit och göra det !

ginnies; jag vet, det låter som om någon misshandlar en hund.. jag HATAR att gå därifrån

Ja gör det! Ni kanske kan lysa med ficklampa på hunden när ni filmar?

Är det på detta viset, och han sitter och ylar om natten, skulle jag personligen ringa polisen. Då sätts bollen i rullning rejält, plus att det dessutom räknas som störande med hund som väsnas om natten! Lycka till, du gör ett jättebra jobb!!!

det var polisen vi ringde, som kopplade oss runt runt och till slut sa dom "men, ni sa att det ser ut som en huskey... dom vill ju vara ute :idea:"
Två, tre dagar efter anmälan ringde jag polisen igen för att se hur det gått och då sa dom "vi har lämnat detta till miljö&hälsoblabla, ring dom"
Dom kunde inget göra trots att grannarna ringt störningsjouren, polisen och hsb otroligt många ggr.

Så polisen har jag ingeting för längre.
Däremot djurskyddsinpektören, hon är helt underbar.
Hon mailar ungefär varje dag och berättar hur det går.
Hon frågade efter portkoden som jag inte har och HSB har telefontid på måndag så dom ska ringa då, men dom ska dit på fredag och se ifall någon i huset är där och kan släppa in dom.

du är så smart !
Jag ska ta med ficklampa i helgen och traska dit, han är värst på kvällen så jag går dit då.

Stackars, stackars hund. Vad har en del folk hundar till egentligen :cry:.

Jag får dåligt samvete bara om jag och hunden haft en lugn dag utan aktiviteter.

Kan du inte kidnappa den :angel::idea:

jag vill ibland sno med den.. eller jag vill det jämt men jag måste vara realistisk haha.
De är nog en alaskan, MIN DRÖMRAS NÄR JAG VAR BARN :love: och stackarn är runt 1 år enligt grannarna.
Jag HOPPAS så innerligt att de gjort sig av med hunden och att den fått det bättre.
fast på ett sätt hoppas jag att den är kvar där så att de åker dit på det och att hunden sen omplaceras av djurskyddstjofräsen, så att den får ett bra hem.

Har ni pratat nåt med ägarna då? Kan dom inte omplacera den självmant?

dom öppnar inte dörren hur mkt vi än plingar på och jag eller grannarna har aldrig sett dom vara ute med hunden så man springer lixom inte bara på dom ute..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 788
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 910
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck