Glasögon abonnemang

Jag avbokade idag och köper bara ett par glasögon kontant eller vad man ska säga. Sen ska jag fixa terminalglas via jobbet om jag lägger en slant emellan kanske de kan använda mina bågar som jag har idag på läsglasen.
Bågarna är ingen stor kostnad, det är glasen som kostar.
 
Jag avbokade idag och köper bara ett par glasögon kontant eller vad man ska säga. Sen ska jag fixa terminalglas via jobbet om jag lägger en slant emellan kanske de kan använda mina bågar som jag har idag på läsglasen.
Kolla också priser på olika kedjor, Specsavers har alltid varit billigare på det jag köpt. Det blir kanske annorlunda om man vill ha märkesbågar vilket jag inte vill.
 
Linsbyte är ju mer en bara enkelt ingrepp, som man gör med laser annars. Lite drastiskt om man "bara" behöver glasögon.
Det är väl inte så drastiskt. Jag opererade mina ögon för att jag avskyr glasögon, men gillar man glasögon så är det ju bättre att lägga pengarna på det.
 
Som jag förstod optikern jag träffade så vissa synfel kan man inte/får de inte/ gör de inte operation på. Jag som fått tillbaka mina som äldre o som opererad för skelögdhet som synfel kan glömma op.
 
Angående abonnemang vs att betala en större summa på en gång.

Jag har ett specifikt glasögonkonto med autoöverföring varje månad. Sparar därför 200:- /mån till glasögon och kan utan större problem betala följande par. Brukar behöva nya ca vart tredje år.

Går hos en liten, privat optiker. Vill inte gå till de stora kedjorna.
 

Liknande trådar

Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 729
Senast: Bellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp