Glengordon träns!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare EQL
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 416
E

EQL

Ska antagligen införskaffa ett imorgon, så nu undrar jag hur dom är i kvalitén?

Undrar också hur storlekarna är? Har en d-poony med rätt normalstort huvud. Frågan är om man ska ha cob elelr full. För sidostyckerna får inte bli för långa eftersom jag har pessoabett ...

Ett sånt här är det, fast ska ha i svart:
eqlbayard.JPG

Sv: Glengordon träns!

Jag har ett Cob träns till min D-ponny, full blir garanterat för stort till din ponny! (Har det till min häst som har ett jätte huvud)

Okej, men pannbandet blev inte för litet eller? Var och kikade på dem idag, och pannbandet såg oroväckande litet ut, fast jag ska ju iof byta till mitt andra pannband, men man villj uhelst att det som följer med också ska passa ...

På mitt GG träns har jag Cob, hästen som anväder det är D-Ponny med "normalstort" huvud . Vet även en kompis som har ett i storlek Cob till sin häst med stooort huvud :p

Sidostyckerna är inte för långa på mitt och jag använder pelham ibland, så det borde nog funka för dig med! Har inte provat med pessoa men det kan inte vara alltför stor skillnad.

För övrigt är det väldigt bra kvalité till det priset som dom ligger på.

Har också cob till min d-ponny som har normalstort huvud.:)

Det är ganska bra kvalitet på tränset men mitt har blivit mer mörkbrunt fast jag har iförsig haft det ett år. Och så har det tappat färg på vissa ställen.

Okej, men då är det ju en anledning till att köpa ett nytt senare :banana:

Jag betalade 1600 för Carneval tror jag det hette... värdelöst.. jag har reklamerat ett träns.. o d andra är även det torrt o sprött...

Nejdå, inte om man smörjer det ofta säger vi :bump:

Jag har det med pullargrimma och det är jättefint o bra kvalitet. Har storlek full till min stora häst med bred panna och ganascher.

Dessutom ska du ju ha ett svart. Jag har det bruna och det har tappat lite färg så det blivit svart. Så då borde ett svart inte tappa färg.:idea:
Och mitt bruna har blivit mörkare men ett svart kan ju inte bli mörkare!:cool:

Jodå... vill du köpa nytt ofta är det ett prisvärt träns... Men jag tycker inte dom är snygga... Skulle hellre lägga lite till och köpa det som passar ditt namn. Mkt bättre kvalité- och mkt snyggare också...

Sorbe skrev:
Jo, det svarta blir ju brunt! ;)

Jo tack, jag har märkt det på min pålles träns :smirk: Men nu blir det ett som är handsytt bara för honom :D

Trådskaparen: Jag tycker kvalitén är skit! Sämsta tränset jag har haft, har det iofs nu med, men bara tills mitt nya kommer. Första jag köpte gick spännet på nedre nosremmen av när pappa skulle spänna upp den, han tog inte i heller.
Det andra tappar färg. Även fast tränset är billigt är kvalitén dålig.

Jag är nöjd med mitt. Har ett svart såntdära och det är kalasers för de priset. Har ett storlek cob till min dponny med normalt huvud.

Japp det stämmer så bra så ;)
Det har blivit brunt fläckvis. Visst det syns kanske inte så jätteväl, men känns ändå inte kul :p

Jag har ett sådant, det har tappat färgen lite grann på nosgrimman (precis där hästen dregglar som värst ;) ) men så är ju mitt träns brunt också. Svart tappar nog inte färgen.
Jag tycker kvalitén är super för det priset :) Mitt har inte gått sönder alls.
Dessutom är det ju snyggt också!

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka