globus clic cc dressyr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 421
S

__Stilett__

ni som har denna sadel.
är ni nöjda?
hur är den i stöd o dylikt?
och vilka typer av hästar har ni dom på?

Sv: globus clic cc dressyr

Jag har en globus clic på min och den är helt underbar att rida i tycker jag.Ras kan jag inte ange på min häst eftersom det är okänt men han är som en nordsvensk kroppsmässigt och jag har bomvidd 36på min.Tycker helt klart denna sadel är värd pengarna;)

Min kompis har den sadeln och hon är jätte nöjd. Har för mig sadeln är ganska bred i storlekarna... Men hon älskar stödet den ger, och hennes ponny är bred och rak i ryggen. Har ridit i den, och man sitter bekvämt! Kvaliten vet jag inte riktigt. Men jag tycker om den.

Jag var väldigt nöjd med min. Dock växte hästen ur den..
Har stora stöd.. Djupt säte.
Passade bra på min häst som är rund över ryggen, bred, och med en liten manke.

Har ett svenskt halvblod med rak rygg köpte en clic för 3 mån sedan 32" och är supernöjd , det var en sadelutprovare som rekomenderade den, han är även sadelmakare han sa att den är lätt att stoppa om mm, de sålde i prinsip bara Globussadlar för det är ett bra pris på dessa, den har åkte fram lite i början och jag har en gelpad under men nu ligger den på sin plats även utan gelpadden om den hade fortsatt glida hade sadelmakaren byggt om den lite för min häst är mellan 30"-32" men som sagt den ligger kanon, gillar även den smala sitsen som var en nyhet för mig och att den är så mjuk och stora knästöden, Kollade noga sömmar och rakheten på sadelen innan jag köpte den

Har den smal sitts? Tycker den är så himla bred att sitta i. Har ingen egen, men har provat en på min häst som är rak o den ligger himla bra på henne (har svårt att hitta sadlar som passar).

tack för svaren!
jag funderar på en sådan till min vbl travare (hög manke dock)
givetvis måste man ju prova o så först.

Jag har en till min raka islandshäst med minimal manke (läs: ingen :angel: )
Dock är han inte jättebred utan har en bomvidd 32.

Den har stora knästöd och djupt säte och det är nästan omöjligt att sitta helt konstigt i den!
Jag tycker det är en kanonsadel!

Hehe, och jag har islandssadel till min travare med rak rygg - men det är mest för ekonomins skull. Känns nästan omöjligt att få tag på en vettig engelsksadel till ett lågt pris (funderade på en horsesaver som ju bara kostar 2000:- ny men hittade en bättre begagnad sadel för 700:- istället.) Men TonicWater - du svarade inte på min fråga i "drömsadel"-tråden - vilken av brunfärgerna är den bruna globusen? Har sett bilder på två olika brunfärger men de har ju bara svart eller brun - d.v.s. bara EN brunfärg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Aleel
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka