Globus Clink och Globus Crincle

gaski

Trådstartare
Tyckte alla trådar som fanns var så gammla så jag startar en ny. Hur är clinken vs crincle i läder kvaliten? Jag har nu en kentaur kári som jag tycker är rätt hal att rida i. Vad passar de för hästar?

Hur vida är de?

Skicka med bilder på era sadlar.

Sv: Globus Clink och Globus Crincle

Jag håller med om att Karí är halkig att sitta i,
men det finns iofs sadel'fetter' som man kan smörja in sitsen
med så det blir bättre grepp.

Vet att hööks har för typ dryga hundralappen bara.
Värt att prova om den passar i övrigt?

Globus crincle har jag aldrig provat, fråga Yehanny på islandsforumet hon har (tror jag iaf) en sån, eller har iaf provat.

Moli på samma del av forumet har haft en Click och det har/hade filippan också, så du kan ju höra med dessa.

Click är ju helt olik din sadel iom att den är så djup å med mycket stöd, man sitter mkt mera "fast" i den.
Men generellt sätt så tror jag inte att globus passar på samma rygg som Kentaur, av den enkla anledningen att globus passar ganska raka/spikraka ryggar och kentaur passar svängda.

Ett mellanting kanske kan vara Jacson Hekla, kostar inte mer än 6,500-7,500kr ny, beroende på var man köper den.
fin sadel!

Själv har jag globus å trivs bra med den!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 917
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31