Globus the turner!

Cilla

Trådstartare
har fått hem min ny sadel nu, 17,5 32.

min snabba fråga är om det är en "normalvidd" jämfört med andra sadlar? är ju sååå kass på detta!!

Sv: Globus the turner!

och vad betyder egentligen 32?
kan man ta fram det till att matcha grader på hästen?:confused:

32 är nog normal eller något smalare kanske i Globus...

Nej det går inte att översätta till grader...alla märken är lite olika i sina storlekar...

Klart att det går att översätta till grader.

TS- Alla sadelmärken har olika storlekar, viddmässigt. En Globus 32:a är normal, medan en Stubben 32 är vid. tex.

Globusens 34:a ligger på mellan 108-115 grader, vad 32:an ligger på vet jag inte.
Någon annan vet säkert.

men varför ska dom krångla till det så då? kan dom inte bara använda grader? tex 17" 108^ (^är grader. :D ) så även normallt folk kan fatta! då borde det ju bli lättare att hitta en sadel som passar åxå....

Jag vet, visst skulle det vara lättare om alla märken vore i samma vidd.
Men så är det inte.
alla sadlar har ju dessutom olika passform när det gäller anläggningsyta, vidd, och form på bom.

Jag menade givetvis att en ex 32:a i ett märke inte har samma gradtal som en 32:a i ett annat märke....självklart går det att mäta grader på en sadel annars...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka