Globus tränsen!

Bison

Trådstartare
Hur är de i storlekarna?
Har tänkt be butiken här ta hem ett åt mig men är osäker på storleken.
Hon har full i ett HorseHead träns, måste spänna nosgrimman på yttersta :crazy: , full i Gold Medal trän, men hon har cob i Keiffer :confused:
Så vad tror ni??

Sv: Globus tränsen!

Jag har ett Globusräns till min dam som har medelstor full. Hon har dock inget jättehuvud och spännena på sidostyckena sitter i tredje hålen räknat nedifrån. Så har du en häst med ordentligt huvud så lär nog Globus bli lite litet, för dom är relativt små i storlekarna tycker jag.

jag har ju en ponny, hon har cob i grimmor, det är bara träns som är svårt, men då borde väl full bli lagom

ta cob. har en ponny med normalstort d-ponny huvud (connamara typ)

Hon har cob och inget är på yttarsta eller innersta

funkar inte remmen på nosgrimman kan du bara ta och byta ut till en aschenrem men den är väldigt lång så om hästen inte har ett ardenner huvud så :p

De som stör mig är pannbandet som är nästan lite litet...

Du får ju prova annars tar dom ju bara hem ett i den andra storleken

Senast ändrad:

Min kompis häst har normalt cob men cob i Globustränset blev för litet. Så jag anser att det är litet i stl.
Vad gäller Kieffer så är de mkt generösa i stl hade ett vanligt full på min häst som annars krävde x-full.

Liknande trådar

Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 525
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 165
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vad är bra egenskaper för en gårdshund? Alltså, inte rasen utan en som är boende på gård. Nu ska jag inte skaffa hund särskilt snart men... 2 3
Svar
50
· Visningar
6 245
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd