Glömde ihåg...

God morgon, solen skiner, blå himmel och jag "glömde ihåg" att be J, sätta permon på laddning, jag blev väl så förvånad när h-n frågade om h-n fick sätta sig en stund och satt kvar i soffan, pratade och tittade på slutet av vägens hjältar och början av Sofias änglar, trots att h-n slutat för dagen. Det var kanske för att jag klagade lite... De enda jag har sett och pratat med, förutom min farbror en gång varannan vecka, är just min fantastiska hemtjänstpersonal, sen jag kom hem i slutet av mars. Övriga släkt och vänner har jag inte träffat sen februari.... Så det är fantastiskt tycker jag att vår fina vårdpersonal i Sverige, orkar att se patienter och brukare för de, de är och inte bara som ett personnummer, vilket det tyvärr också finns ett ytterst få enstaka undantag som gör.

Jag räknar dock med att batteriet på permon räcker idag med. Jag får väl ta en kortare sväng. Jag var på Kjell och co igår, för att köpa ny datormus. Men de hade ingen under 200 kronor... jag brukar alltid köpa "budgetvarianten" så det var underligt. Jag får ta svängen över "Clas i sjön" i stället.

Snart kommer M, och sen är det frukost med Sofias Änglar. :)
 

framsteg.jpg


Det känns som att det har varit några framsteg beträffande hälsan, ekonomin samt eventuell rehabresa om så där 15 år, när coronarestriktionerna har släppt och förhoppningsvis är mer på väg, ja.

Nu en sväng på Clas i sjön...
 
Södra Station i solsken, med blå himmel och vårträd... Ny trådlös datormus införskaffad och jag passade på att ta en liten sväng i centrala delarna.
Södra Station.jpg
 
Brygga vid Örebros centrala badplats, som inte alltid har tjänligt badvatten... Väståbadet i parken satt ett par damer på varsin sida ett parkbord och fikade. Vi pratade en liten stund om ditten och datten innan jag fortsatte permonaden.
Brygga vid Väståbadet.jpg
 
Längs med västra svartåkanten i Karlaparken växer vackra näckrosbla och även här i parken promenerade samt satt folk på gräsmattorna och bänkar.

Jag blev lite nervös, sen för plötsligt slog batterimätaren ner rejält, så jag "skyndade" mig hemåt för lättlunch och ett telefonsamtal med mamsen.

Näckrosblad i Svartån längs med Karlaparken.jpg
 
Jag tog powernap 19-20 och 20.40 kom J. Jag sa på en gång att h-n skulle få äran att sätta permon på laddning. Men vi pratade bort en halvtimme och sen glömde h-n det och gick. Så jag var precis ute i vardagsrummet, kravlade in bakom soffan, satte mig på permon och sparkade fram laddaren med foten och lyckades få i den själv.

Men jag glömde att ta larmknappen med mig, det hade varit snyggt med ny vurpa o op av andra höften... :p

Nu snart, god natt. Jag är T R Ö T T
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp