Bukefalos 28 år!

Glokosamin

Thelma

Trådstartare
Ger ni det till era hundar? Jag tänker på er vars hundar har ledproblem. Min hund åt tidigare Cosequin, men vi slutade med det efter att hon blev friskförklarad. Men hon är ju i riskzonen för att få stelheten tillbaka och jag funderar, speciellt nu, när det är kallt att ge henne glukosamin igen.

Vilka preparat finns förutom Cosequin? Jag ska till fackhandeln och köpa hundmat idag, så jag tänkte kolla efter glukosamin då.

Tack på förhand.
 
Sv: Glokosamin

Jag ger min gamla flexijoint...det funkar faktiskt jättebra(hon är 13 år) skillnaden var stor när jag började

Jag ger samma som för häst
 
Sv: Glokosamin

Jag har precis börjat ge gamlingarna Bioglukomin (tror jag att det heter) som Börjes saluför. Det är klart billigare, och exakt samma innehåll, för häst. Mina hundar som är i stl. 10-15 kg ska ha 2g/dag, och en burk på 450g kostar ca. 360:-

Mvh,
Duvan
 
Sv: Glokosamin

Det finns "Led & Brosk" från Standardt som innehåller både Glukosamin, Chondroitin, vitaminer & spårämnen.
Jag ger en lägre underhållsdos till min opererade hund och till den gamle.
Inga problem med deras rörlighet och äldrig hälta eller smärta.

Det finns ett musselextrakt som heter GLYKOfit.
Vet inte hur bra det är.

Apoteket har också Glykosamin för människa men då får man gå in på hälsokosten och köpa chondriotin att tillsätta för att det ska bli komplett.

Har blivit varnad för att använda hästpreparat, då hästar naturligt inte har samma näringskällor som hundar.
De flesta Glukosamin- och chondroitinmedel är hämtade från djurbrosk (framför allt kyckling). Detta ska vara det lämpligaste för rovdjur (inkl människa) att smörja sina leder med.
Hästar kan man inte ge ett sådant medel.
Vet inte vad de för häst innehåller, men veterinär och hundmassör avrådde bestämt från detta.
 
Sv: Glokosamin

Då jag köpt både för häst och hund kan jag meddela att Bio Glykomin har identisk innehållsdeklaration för bägge arterna.

Mvh,
Duvan
 
Sv: Glokosamin

Jag köper en gul burk på Eko för 200:- för 500 gr. Räcker hur länge som helst. Jag märker skillnad på min äldre hund med artros Hon går helt rent när hon äter det.
 
Sv: Glokosamin

Jag började för ett år sedan. Hon är snart 7. Men hon har ju bra med pålagringar i armbågen och det konstaterades ju redan när hon var kring 1 år. Så... Jag vet inte. Min yngre hund har fått äta det hela tiden sen dess.

Så antingen när man tycker att de börjar bli lite äldre (6-7 år tycker jag) eller om de börjar att bli lite stela. Min äldre markerar ju lite om jag gör uppehåll som är längre med Glukosaminet.
 
Sv: Glokosamin

Hittade en burk "ledbrosk".. rund burk i papp. DYR. (Jag trodde Cosequin var dyrt) Men det är hon värd gammeltiken (2,5 år)

Vad tror ni om valpen då? Hon äter ju ProPlan juniorfoder för storväxta hundar. Ska jag ge henne glukosamin också?

P.s Tant Maggie klarade anlagsprovet helgen innan snön kom.. i grevens tid alltså :-) d.s.
 
Sv: Glokosamin

*GRATTIS* Kul!! Nu börjar det roliga alltså :P

Jag har ingen aning... Men jag tror iaf inte att det är skadligt heller, men... Jag ger det och jag vet många som gett det till sina unghundar. Jag skulle inte tordas säga till nån att ge det till sin unga hund, men jag ger det själv till min :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 314
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 426
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp