Glukosamin, MSM och butta?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare glimmie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 114
G

glimmie

Kan jag ge glukosamin och msm samtidigt som hästen går på fenylbutazon? eller blir det helt tokigt med msm eftersom att det också är antiinflammatoriskt?

Sv: Glukosamin, MSM och butta?

Det går utmärkt att kombinera glukosamin, msm och NSAID (butta). De har inte alls samma verkningsmekanism (de två förstnämnda räknas inte ens som läkemedel utan fodertillskott). Däremot ska du undvika djävulsklo som ev har samma verkningmekanism som NSAID - samtidig medicinering kan alltså orsaka överdosering.

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
386
Senast: Bison
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna