Bukefalos 28 år!

glukosamin

SandraM

Trådstartare
Hur lång tid tar det innan man märker ev. skillnad på glukosamin?? Och vad skiljer de olika märkena sig åt?? Finns ju hur mycket som helst att välja bland!!
 
Sv: glukosamin

Till mig sa vet. att jag borde se en skillnad på hunden 3-6 veckor efter att jag börjat ge. Det visade sig stämma.

Olika sorter/märken kan jag ingenting om öht. Köpte det som vet. rekommenderade.
 
Sv: glukosamin

Man får räkna med iaf 2-4 veckor.

Det som skiljer de olika märkena åt är att det är olika mycket glucosamin i dem. I en del är det även MSM och andra "bra grejer". I andra är det rispulver som utfyllnad istället... Det kan alltså löna sig att jämföra innehållet i de olika förpackningarna.
 
Sv: glukosamin

Man får räkna med iaf 2-4 veckor.

Det som skiljer de olika märkena åt är att det är olika mycket glucosamin i dem. I en del är det även MSM och andra "bra grejer". I andra är det rispulver som utfyllnad istället... Det kan alltså löna sig att jämföra innehållet i de olika förpackningarna.

Ok! Jag har precis börjat gett för några dagar sen. Men vilka märken är det man ska titta på?? Jag har aldrig använt sådant här, varken till hund eller häst!!
 
Sv: glukosamin

Jag gillar det som innehåller grönläppad mussla. Aktiv hund (endast grönläppad mussla) eller Glyco-Flex (glucosamin och grönläppad mussla).
 
Sv: glukosamin

Ok! Jag har precis börjat gett för några dagar sen. Men vilka märken är det man ska titta på?? Jag har aldrig använt sådant här, varken till hund eller häst!!

När jag själv började märkte jag skilllnad på bara några dgr.
jag köper från Equimins ( de har olika sorter, men jag kan rek Glucosaflex som är väldigt prisvärt, innehåller både msm i C vitamin) för häst ...till min sch ger jag halva dosen mot häst.
 
Sv: glukosamin

jag märkte skillnad direkt!

Nu har jag kollat runt lite, och funderar på att byta till Standardts "Led och brosk" någon som har erfarenheter av det?
 
Sv: glukosamin

Jag ger det till båda våra hundar och har nu efter några månader märkt en enorm skillnad! Vår gamling på 11år har blivit som en unghund igen trots artros i flera leder:) Vår "lilla" med HD-d och artros i bogleden blev cortisonbehandlad i februari pga hälta och inflammation i bicepssenan men nu syns det ingenting och hon far runt precis som om hon inte har ett kroppsligt bekymmer alls.
Denna har de fått sedan i feb, började märka skillnad efter 4veckor och nu är de som nya:D:
product_thumb.php
 
Sv: glukosamin

Många verkar ha positiva erfarenheter av Glukosamin vilket är toppen! Jag har ju bara en unghund men med stort problem med kroppen med hälta som kommer och går utan att man riktigt kommer på vart det kommer ifrån. Han har även nyss haft diskbråck.

Jag kan säga att han är piggare, men är inte det sockret som gör det?? Men annars tror jag ju som sagt att det kanske tar någon vecka innan man märker något på rörelserna! Men jag hoppas på det bästa!! :)
 
Sv: glukosamin

Håller tummarna för er! Min lilla är ju också en yngre hund, bara 3,5. Det är så härligt att se förändringen som kommit efter behandling och nu med glukosaminet. Hon va ruggigt halt i vintras och nu syns absolut ingenting av det, artrosen finns ju där och de dåliga höfterna med men än så länge ser det mer än bra ut!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 748
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp