Fri tillgång på torrfoder?

Så länge man håller koll på vikt och håller en god foderhygien (inte fylla på alltför mycket och diska skålen regelbundet) så ser jag inget problem med fri tillgång för en hund som är svår i maten. Min gick på fri tillgång i några år och det gjorde att magen äntligen lugnade sig. Sen började han plötsligt lägga på sig för mycket så då gick jag tillbaka till två givor per dag. Åren med fri tillgång ledde dock till att jag lärde mig hur hundens mage funkar, vilken tid han vill äta och när man behöver stoppa i honom lite mellanmål för att magen inte ska surna ihop.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 385
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Någon som har förslag på vad man kan ge för att hunden ska lägga på sig lite och som samtidigt är snällt mot magen? Harry är väldigt... 2
Svar
34
· Visningar
3 121
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Har ett matvrak till hund som idag får mat 4 gånger/dag då hon är lite känslig i magen mår hon bäst av att äta ofta och funderar på fri...
Svar
15
· Visningar
1 866
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025