Gnälltråd..

astronaut

Trådstartare
Gah! Syrran kunde absolut inte ta hand om sin hund och skulle avliva en frisk hund men det slutade med att jag tog över honom. Men så gick hon och skaffade två honkatter och jag blev ju förbannad - kan hon inte ens ta hand om en hund så är väl djur det sista hon ska ha.

Sedan dag 1 så har jag tjatat på henne om att hon ska kastrera katterna, men det enda hon gjorde var att ge dom p-piller.. ett tag, sedan orkade hon inte mer!

Ena katten kissade inomhus och iom att hon inte hittade ett nytt hem till katten så blev det på tal om avlivning. Väl hos veterinären så skickar veterinären henne till ett katthem och den katten fick ett nytt hem lika snabbt hon kom upp på katthemmets hemsida!

Men så var det ju en katt kvar. Träffade syster m. katt i söndags där jag konstanterar att "oj, vad tjock hon är - hon väntar väl inte ungar?". "Nej, när vi var i Sthlm så gav någon katterna för mkt mat så de var jättestora" (och där skyllde hon på mig - men jag tog en mugg till vardera katt + en mugg extra iom att jag inte visste vilken tid vi skulle dit dagen efter - och så jäkla tjocka kunde dom inte bli på 4,5dl mat) - hon skyllde per automatik på mig mao.

Igår födde katten ungar. Vet inte hur många, men kattungar låg det iaf i en av barnens sängar.

Jag har sagt det till alla och kommer säga det igen, min syster har banne mig inte VETT nog att ha djur. För uppenbarligen kan hon inte ta hand om dom.
Hon visste sedan tidigare att det var 95% chans att mannen hennes skulle få jobb utomlands - ändå skaffade dom katter.

Jag fick näst intill TJATA på henne så hon skulle börja leta efter ett nytt hem till katterna.

Nej, ursäkta min gnälltråd - jag behöve gnälla av mig - och det stort!

/carat som önskar man kunde bannlysa oseriösa människor till att ha djur! :mad:
 
Sv: Gnälltråd..

Det är jobbigt när det blir så. Tyvärr finns det inte mycket mer du kan göra än att prata med henne eller försöka ignorera det, så vida det inte förekommer vanvård så myndigheter ska blandas in, men det låter inte som det.

Hoppas dock hon får lite vett i skallen en vacker dag.
 
Sv: Gnälltråd..

Det är jobbigt när det blir så. Tyvärr finns det inte mycket mer du kan göra än att prata med henne eller försöka ignorera det, så vida det inte förekommer vanvård så myndigheter ska blandas in, men det låter inte som det.

Hoppas dock hon får lite vett i skallen en vacker dag.

Nej, jag vet! Men jag har så himlans svårt att tänka bort sådant för djur är ju en av mina största intressen :( Att prata med henne fungerar inte - hon bryr sig inte om det.

Jag hoppas hon får lite mer vett ja, tycker inte ens hon borde skaffat katterna från första början iom att hon inte ens kunde ta hand om hunden - och det vet hon om!
 
Sv: Gnälltråd..

Usch, tur att du kunde ta hand om hunden innan den avlivades! :(

Jag läste någonstans något klokt; att den störste djurvännen kan vara den avstår från att skaffa sig ett.

Jag blir själv lite orolig ibland när vänner i min omkrets skaffar djur bara sådär utan att riktigt tänka efter om man har den tid och det som behövs för ett djur. De som inte orkar med sina djur eller blir uttråkade efter ett tag ska bannemig inte ha djur alls :mad:
 
Sv: Gnälltråd..

Inte blev det bättre när jag nu fick reda på att hon om 12 veckor åker tillbaka till Sverige, hämtar katten (som då kommer vara chippad, kastrerad o avmaskad (tror inte ens de avmaskat katten innan :eek: ) till utlandet!

Stackars katt! :cry:

Jag tycker inte att hon har samvete nog till att ha djur! :mad: I hennes värld fungerar avlivning, för djur kan man bara döda hur man vill! :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 224
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 201
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 293
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp