• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 611
B

blissare

:d tänkte så in lite vallfrö i hagen,då den är ganska så geggig och "väläten",dels att det kan bli nått att tugga på såsmåningom och dels att det kanske kan binda jorden lite..tänkte så in det nu medans det är fuktigt ute..tyvärr måste hästarna gå kvar i den hagen..har ingen annan..någon som har gjort så??resultat??tänkte även lägga ut lite grenar/små träd i hagen så att kusarna har nått att tugga på nu innan gräset kommer;) ..vad är bra och vad är absolut inte bra att lägga in.

Sv: gnag...

jag vet inte om du kanske hade fått bättre gehör på foder?

Att så kan jag inte svara på, dock brukar vi lägga in pinnar/större grenar i hagen. Det har varit pil och äppelträd.

De gnagar och tycker att det är jättegott. Har även lagt in grenar i boxen i mellanåt till min häst som blir lite orolig i boxen på morgonkvisten. Har då "flätat" in kvistarna mellan boxgallret så det blir lite att jobba med.

Lägger man ut större pinnar i hagen ska man dock tänka på att när de gnagt mycket på dem och det bara är "kärnan" kvar (som de inte äter) så kan pinnarna vara vassa så då får man släpa ut dem.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 330
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 372
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 390
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka