Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sista veckan haft extrem huvudvärk. Främst i bakhuvudet och i huvudets högra sida. Så pass att det omöjligt går att sova på nätterna. Har också ont i leder och muskler i hela kroppen, men det kan ju bero på sömnbristen. Detta börjar snart bli outhärdligt eftersom jag inte får ngn vila öht. Inga värktabletter hjälper ett skit, inte ens receptbelagda. Har aldrig haft huvudvärk tidigare, inte i ngn form. Är inte en person som liksom "klagar", är snarare den som går till jobbet med bruten fot typ.
Var det inte du som jobbade mycket mer än heltid? Minska ner på tempot i så fall kanske...?

Var det inte du som jobbade mycket mer än heltid? Minska ner på tempot i så fall kanske...?

Kan inte göra det nästa veckan men ska försöka veckan efter. Dock vet jag inte om huvudvärken är relaterad till detta, den har kommit väldigt plötsligt sista dagarna. Har jobbat mycket länge och aldrig tidigare haft några liknande problem. Försökt se till att sova ordentligt, men även om tiden för sömn finns så går det liksom inte pga värken.

Kan inte göra det nästa veckan men ska försöka veckan efter. Dock vet jag inte om huvudvärken är relaterad till detta, den har kommit väldigt plötsligt sista dagarna. Har jobbat mycket länge och aldrig tidigare haft några liknande problem. Försökt se till att sova ordentligt, men även om tiden för sömn finns så går det liksom inte pga värken.

Plötslig stark huvudvärk bör man söka läkare för så ett besök på vårdcentralen är definitivt på sin plats.

Har sista veckan haft extrem huvudvärk. Främst i bakhuvudet och i huvudets högra sida. Så pass att det omöjligt går att sova på nätterna. Har också ont i leder och muskler i hela kroppen, men det kan ju bero på sömnbristen. Detta börjar snart bli outhärdligt eftersom jag inte får ngn vila öht. Inga värktabletter hjälper ett skit, inte ens receptbelagda. Har aldrig haft huvudvärk tidigare, inte i ngn form. Är inte en person som liksom "klagar", är snarare den som går till jobbet med bruten fot typ.

Ny huvudvärk som är kraftig ska man gå till sjukvården med!!
Det är inte att vare sig gnälla eller klaga.

Åh vad skönt med en sån här tråd! Igår var jag glad och nöjd och idag är allt skiiit! Ny kurs med oändligt mycket jobb där man måste anpassa sig till en grupp random människor (inte ett problem eg. men ihop med allt annat blir det blää), som tur är finns google docs annars skulle jag dö. Sen ringer jobbet och vill att jag ska jobba extra, som om jag hinner det med den här kursen! Känner mig skitdålig för att jag säger nej till jobbet men jag hinner inte med skolan annars. Det regnar och är kallt på detta. Sen kommer jag till stallet och hästen har trampat av en sko, och hon går inte att sko normalt heller utan jag måste åka till klinik med henne för att hon är så hopplös! Skoddes första gången i årsskiftet pga sulömhet så nu måste jag gå o oroa mig över det. Precis vad jag behövde, NOT!! Färdiggnällt :P

Sambon magsjuk :yuck: tror jag dööör och vi som ska åka norrut på torsdag. Kan ge mig fanken på att vi blir fler som åker på det hela så resan blir inställd. Nåväl, eftersom de lovat skitväder i em så for jag ut med dammsugaren i högsta hugg och skurhink för att städa bilen invändigt innan det blir regn. Nu är jag genomfrusen och jag hatar, verkligen hatar att bli kall :banghead:

Gnäll nr 2, tvingades köpa nya takräcken till ena bilen ( de vi har passar bara på andra bilen och vi har inte plats för alla familjemedlemmar i den såklart )för att vi ska få med oss allt -om vi nu kan åka. En nätt summa på några tusen spänn. Tur man inte behövde köpa ny takbox.

Någon jävla fartdåre körde ihjäl katten (nu stannade han och sa till men ändå) och jag har skadat svanskottan så har ont som in i helvete.
Och blir nog jag som får berätta om katten för svärmor

Men lilla missen då! :cry:
Så onödigt att köra fort i onödan...

Jo tänkte följa upphuvudvärksgrejen. Var till massör idag och hen bara "du har ehm en rött hög smärttröskel va?"
Höll på att avlida men samtidigt skönt att känns att hen kom åt precis alla vansinnigt ömma punkter.

Jag är hungrig. Åt tre chokladbollar i morse och sen dess har jag inte ätit. :o
Har fått ont i ett finger också. fattar inte varför, kanske har slagit mig på natten.

Hoppas att du kom på ngt smart i sista stund @nejlica !

Mitt negativa är att min kompis tillika "kollega" har börjat ramla utför. Jag vet att hen som många andra tagit vissa grejer vid fester, typ kokain nån enstaka gång. Det är inget jättekonstigt i min umgängeskrets/bransch men nu verkar det liksom börja gå mer utför. Problemet är vad jag tror, att hen mår dåligt psykiskt och "självmedicinerar". Det är inte längre "en festgrej" utan det har blivit ngt hen tar pga sitt dåliga mående.
Nu kom min chef fram idag och frågade mig om jag visste hur xxx mådde och tja det kändes rätt obekvämt för mig. Saken är den att hen har också börjat missköta det jobbmässiga och folk reagerar. Det har också försvunnit saker/kontanter i samband med att personen varit i krokarna. Situationen börjar bli mer och mer obekväm...

Mitt negativa är att min kompis tillika "kollega" har börjat ramla utför. Jag vet att hen som många andra tagit vissa grejer vid fester, typ kokain nån enstaka gång. Det är inget jättekonstigt i min umgängeskrets/bransch men nu verkar det liksom börja gå mer utför. Problemet är vad jag tror, att hen mår dåligt psykiskt och "självmedicinerar". Det är inte längre "en festgrej" utan det har blivit ngt hen tar pga sitt dåliga mående.
Nu kom min chef fram idag och frågade mig om jag visste hur xxx mådde och tja det kändes rätt obekvämt för mig. Saken är den att hen har också börjat missköta det jobbmässiga och folk reagerar. Det har också försvunnit saker/kontanter i samband med att personen varit i krokarna. Situationen börjar bli mer och mer obekväm...
Tungt!
Att stå bredvid när någon har det sådär är ingen avundsvärd sits.

Chefen har väl ett ansvar för sina arbetstagare så kanske är det bättre att vara helt öppenhjärtlig istället för att låta kompisen fortsätta utför?

Snacka med hen och berätta att chefen har frågat dig om det. Gör hen uppmärksam på att omgivningen reagerar.

Jag tror inte att det är ovanligt att få problem med kokain även om man "bara" festar och har skoj. Det är så jävla dyrt och lömskt.

Min rygg är dum. Kändes lite ont men tänkte att jag måste tvätta håret, sen fick jag gå framåtlutad. Aj. Vill ha en snäll rygg som inte gör så ont! :arghh:

Saker som jag inte förstår kan intressera någon (men tydligen):
1. Vilket årtal på 90-talet man köpte soffan samt vilken färg den egentligen är (grå, blå eller blågrå).
2. Vad torskfilén kostar på den lokala Ica-affären.
3. Vad det var för väder denna dag för nio år sedan.

1. Den enda slutsats jag kan dra är att soffan är asful
2. Billigast vore väl att fiska den själv men då får man troligen göra en kalkyl på hur mycket metet kostar kontra hur många fiskar man får
3. Det var ändå troligen alldeles för kallt...

(Är på en plågsam middag med icke jämlikar :meh:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka