Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

Håller med, ut och skrik "Ronja skrik"
Det kommer kännas bättre, men förstår att det inte hjälper mycket nu

*KL*

Jag har ont så jag gråter, helvetes jävla värk! :cry:

Måtte denna veckan bli bättre än förra.... Min högst älskade bästa vän Zizzo, en 6-årig katt, fick avlivas pga akut sjukdom. En vän har två skadade hästar (varav en får intensivbehandling i Helsingborg) och en av mina närmaste vänners mamma är försvunnen :(. Det är liksom inte kul längre......

Men bläää
styrkekram till dig
Skitvecka rent ut sagt :(. Inte nog med att min väns mamma är försvunnen, jag är orolig för vännen...vilket helvete hon måste gå igenom (läser du här L så :love: ). Önskar jag kunde göra något men hon finns för långt borta :cry:

Visa henne att du ändå finns där, kan nog betyda mycket, även om du är det på avstånd.
Ja du har ingen lätt vecka, fy fabian, lider med dig som sagt, men nu kan det bara bli bättre, håller tummar och tår att allt löser sig för alla!

Visa henne att du ändå finns där, kan nog betyda mycket, även om du är det på avstånd.
Ja du har ingen lätt vecka, fy fabian, lider med dig som sagt, men nu kan det bara bli bättre, håller tummar och tår att allt löser sig för alla!
Det vet hon och vi pratar flera gånger om dagen antingen i telefon eller på fejjan. Men jag vill så gärna göra något mer praktiskt :(.
Tack. Det kan i alla fall inte bli sämre! Eller jo, det skulle väl vara om min häst går och dör också :crazy:.

Glädjeämnet som ev. blir av denna veckan är väl att en liten 4 år gammal hittekatt från Kattkomando Syd ska flytta in, han ska bara fixa tänderna till hos veterinären först :). Han fyller inte tomrummet efter Zizzo, men jag får en ny kompis att skämma bort...

Det låter ju helt knäppt. Betygsprocenten bör ju ligga ungefär på samma nivå som andra kurser, annars är tentan uppenbarligen för svår. Av 32 borde kanske 8 ha högsta betyg. Att bara 8 klarar godkänt låter befängt. Har någon tagit upp detta med institutionen?
Alltså, att snacka med juridiska institutionen är som att snacka med en vägg. Det har varit såhär i flera år.

Man får i alla fall vara glad och tacksam för att vi har omtentor på denna kursen, det har inte varit givet på andra kurser, utan de har istället tvingat alla som inte är godkända att gå om. Så nu är det 114 st omregistrerade på en av höstens grundkurser i krediträtt. ;) De skjuter sig själva i foten och det provocerar, men det är inte så mycket vi studenter har att säga till om. Vi har anmält till högskoleverket flera gånger, men ändringen är enormt långsam.

Det är bra att kolla flera källor innan man drar slutsatser ;)

http://www.csn.se/hemutrustningslan/vanliga-fragor/2.821/1.4211
Tänk på att räntan räknas både under de två första åren och under den tid som du har anstånd. Ditt lån kommer alltså att öka om du inte betalar något.

http://www.csn.se/hemutrustningslan/betala-tillbaka/eftergift-1.4209
Du kan ansöka om att vi ska ta bort lånet, om du exempelvis har en sjukdom eller en funktionsnedsättning som gör att du inte kan betala tillbaka lånet. När vi bedömer om lånet kan tas bort tar vi även hänsyn till din inkomst

Senast ändrad:

Ett generellt tips för att livet ska kännas lite mindre gnälligt är att låta bli att läsa rasistiska gnällblaskor...

Inte när jag kommer såhär sent inpå. Jag har inte ens frågat ska jag erkänna. Alla barn är på en avdelning 6.15-7.30 och typ 16.45-18.

Fy fan vad less jag är på allt!!

Dagens (veckans) gnäll. Håller på att separera och ska flytta i dagarna, försöker packa för fullt men allt är bara en enda stor röra. Samtidigt är det så jäkla tungt psykiskt att packa ner åtta år av sitt liv. Det är mitt val, jag vet att det är rätt val, men just nu hjälper inte det.

FY och blä, har lust att bara kasta allt, vända blad och börja om. Alternativt åka ut i skogen och bara skrika tills det inte går att skrika mer!
Nej vad tufft för dig! :( Skönt att du känner att det är rätt beslut, även om jag förstår att det är överjordiskt jobbigt för dig att gå igenom det ändå.

Stor kram för mig! Det ordnar sig!

kl

Dagens gnäll är att det är nåt elfel i huset som gör att en propp går i samma stund som den skruvas i. Jag har två uttag i HELA mitt hus som funkar. Blir till att ringa hyresvärden så han kan ringa elektriker som ordnar det.

Jag vägrar bo här mer, jag tänker tälta i resten av mitt liv, mitt i en rondell i staden jag vill till.

Vad man säger i skåne? JÄVLA HELVETES MÖG!!!!! :banghead::banghead::mad::mad::arghh::arghh:

Usch och bläää
kram till dig

Men varför en rondell? *frågar försiktigt*

Jag vet inte, det bara kom upp i skallen, att det är där jag ska bo med mitt tält :D Men där är ju gräs ofta ju och gräs kan vara svårt att hitta i en stad och så kanske allemansrätten gäller på gräset :D

*kl*
Just nu känns det som om jag hellre ger upp allt vad ett liv heter för att slippa ha med sjukvården att göra. Efter alla felbehandlingar vet jag inte vad jag ska göra, men hjälp får jag inte, och alternativet är tyvärr att stå ut med kraftiga smärtor och ingen möjlighet att behålla mat.

*urrk*

Vill bara kura ner mig och dra något gammalt över mig idag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
873
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 541
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 085
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur