Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är alltid så härligt att börja dagen med att få höra hur sjukt trött man ser ut.

När man inte är riktigt så trött...

Hej!

Gnäller lite på att hästan blivit förkyld alldeles precis lagom tills vi kommit igång med träningar och dessutom skulle ta ut en sadelprovare... *suck* Dumma!

/L

Jag är urless på kursansvarige för kollegans kurs.

Kollegan gick hem vid lunch igår och jag frågade om hur det skulle bli idag. Fick svaret att det fixar kursansvarige.
Idag ringer jag för att kolla och får ett irriterat och avsnoppande svar att jag ju accepterat att vara ensam personal i huset. :banghead:

Nä, jag är inte tillfrågad om jag ensam vill ansvara för arbetsplatsen och tre klasser. Hade jag varit det hade jag inte behövt ringa och fråga vem som vikarierar idag. :banghead:

Helgen som kommer är jag och maken bortbjudna på krogshow, övernattning och trevligt sällskap... Idag är det tisdag, jag fryser, har ont i alla leder, maken har feber och ont i lederna... Risken att vi ligger helt däckade till helgen känns rätt överhängande... :(

Just nu är jag SÅ. JÄVLA. LESS. på precis allting.

Orkar inte med skolan. Har några kurser jag måste tenta av för att få min examen, men jag fixar det bara inte. Jag orkar inte ta tag i det och ligger mest i soffan och tittar in i väggen istället för att plugga. Det känns så jäkla oöverstigligt och jag vet inte hur jag någonsin ska fixa det. Det är bara de där jävla tentorna, som egentligen inte ens borde motsvara en hel termins pluggande, och så är jag klar sen. Men jag kan ändå inte förmå mig att göra det.

Jag försöker samtidigt söka jobb, men vem vill ha någon som inte ens klarar skolan? Och ärligt talat anstränger jag mig nog inte tillräckligt i jobbsökandet heller. Ingen av de jobb jag sökt har ens hört av sig och jag orkar knappt bry mig. Men jag skulle verkligen behöva ett jobb. Allting min sambo föreslår att vi ska göra skjuter jag på och jag är så less på att svara att vi väl kan vänta med det och det och det tills efter att jag fått ett jobb. Och jag är så kluven till att börja söka okvalificerade jobb bara för att eller fortsätta söka sådant som för relevant för min utbildning. Skulle helst bara vilja göra något riktigt monotont, tråkigt och opretentiöst där jag slipper tänka alls, för jag är så less på att tänka. Men samtidigt borde jag söka jobb inom min utbildning medan den fortfarande är aktuell, annars har jag ju pluggat flera år i onödan.

Mitt i allt har vi (mest jag, hur jävla dum får man vara?!) bestämt oss för att gifta oss och det känns lite som att vi har tagit oss vatten över huvudet och att alla förväntar sig värsta festen. Har precis skickat ut inbjudningar men känner mest för att blåsa av allt och sticka iväg själv med blivande maken någonstans. Men samtidigt vill jag inte göra alla besvikna, för det gör jag ju mest hela tiden ändå.

I stallet är allt en smärre katastrof och varje gång jag åker dit kommer jag hem och mår sämre än jag gjorde innan. Inte riktigt lägligt just nu liksom...

Jag måste gå och kopiera papper och posta så det är framme före sista mars, känns stressigt. F-kassan ska ha papper också. Jag har inte sovit i natt och är trött, uppvarvad och stressad. Ont i huvudet också.
Slut på gnäll.

Den här månadens räkningar går i princip jämnt upp med lönen. Blä.

Såna månader är så tråkiga! Det är likadant för mig denna månad. Det är vatten, sopor, hög elräkning, hemförsäkring, nya sommardäck och fan och hans moster!:grin:
Skulle behöva få lite högre lön tror jag.

Ännu ett par i bekantskapskretsen ynglar av sig. Det är nu fruktansvärt påtagligt att jag inte har en partner, att jag inte skaffar gemensamt boende med någon, att jag inte ynglar av mig. Att jag är på en helt annan plats än varenda jädra kotte i umgänget. Så till den glad att jag inte längre kan bli genuint glad för deras skull. Istället för att glädjas åt deras lycka ser jag den som en förlust för mig själv. Och det känns väldigt obra....

Bröt foten förra måndagen (metatarsalfraktur på lilltån), ont gör det, men visst jag blev inte gipsad och får "gå" på foten men avlastar med krycka. Sjukskriven? Nej här sitter jag på jobbet och försöker att få foten i högläge samtidigt, går sådär, eftersom jag inte har någon vettig stol att sitta på (har vanligtvis en pall, formad som en sadel och då utan ryggstöd).
Satt igår och surfade runt lite om hur läkning och annat kring denna skadan beräknas. Hittar då till min förvåning en länk till Socialstyrelsen och deras rekommendationer angående sjukskrivningar, det står såhär:
  • I arbeten som kan utföras mestadels stillasittande, där transport till arbetet ordnas och arbetsuppgifterna anpassas, är arbetsförmågan ofta inte nedsatt någon längre tid för de flesta patienter med distorsioner, kontusioner och de enklaste frakturerna. Arbetsförmågan är vanligen nedsatt i upp till 3 veckor.
  • Vid arbeten av fysisk karaktär som förutsätter kroppslig rörlighet och belastning av benen kan arbetsförmågan vid kontusioner och distorsioner vara nedsatt i upp till 6 veckor och vid svårare knäskador i upp till 4 månader.
  • Vid många frakturer är arbetsförmågan nedsatt i upp till 4 månader.
  • Vid komplicerade eller multipla frakturer kan arbetsförmågan vara nedsatt i upp till 12 månader.
Första punkten är den som gäller mig, sitter vid en dator hela dagarna. Men kör ju bil själv eftersom den redan är anpassad (automat).
Jag borde alltså blivit sjukskriven i tre veckor och jag känner verkligen att det hade behövts, för nu är det bara jobbigt och gör ont som bara den, trots smärtstillande.

Med tanke på att jag redan är förlamad i halva kroppen (den fot som nu är bruten), kan jag tycka att en sjukskrivning kanske hade varit än mer aktuell. Ska se om jag inte kan fixa sjukskrivning för denna och nästa vecka, vilket är det som är kvar av de tre veckorna, jävla skit helt enkelt.

Jag har extremt tråkigt på jobbet.
Kursen är under avveckling och jag har två elever på fm och fyra på em. Idag var de två på fm borta och jag har tillbringat tiden med att surfa, småstäda, ringa lite samtal etc etc. Den sista mars tar kursen slut och min chef har inte berättat vart jag ska efter det. Kanske pendla til kontoret 8 mil bort? Antagligen har han ingen aning, och gör inget åt det förrän det blir akut.

Jag avskyr att vara sysslolös. Mardrömmen vore att behöva sitta på jobbet i början av april och inte ha ett dyft att göra.

VARFÖR ska jag ha så j-la dyr smak! :arghh: Det är inte medvetet men jag sitter och tittar lite på saker till mitt nya badrum (vilket inte direkt blev billigt så jag har ju inte obegränsat med cash).

Hittade ett fint duschdraperi, över 600 spänn! O_o dvs inte en chans.

Vägghylla, supersnygg och praktisk (badrummet är litet): Bruka Design, över en tusenlapp! :arghh: Den finns i en mindre variant som "bara" kostar 990 kr :cautious: finns risk för att det blir den trots allt. Alternativt att jag berättar för särbon vad som skulle vara en lämplig födelsedagspresent (inkl upphängning) :sneaky:

Jag svär, jag letar inte medvetet efter det som är dyrt för jag bildgooglar bara men fastnar jag för något kan man ge sig fan på att det är dyrt! :rage:

VARFÖR ska jag ha så j-la dyr smak! :arghh: Det är inte medvetet men jag sitter och tittar lite på saker till mitt nya badrum (vilket inte direkt blev billigt så jag har ju inte obegränsat med cash).

Hittade ett fint duschdraperi, över 600 spänn! O_o dvs inte en chans.

Vägghylla, supersnygg och praktisk (badrummet är litet): Bruka Design, över en tusenlapp! :arghh: Den finns i en mindre variant som "bara" kostar 990 kr :cautious: finns risk för att det blir den trots allt. Alternativt att jag berättar för särbon vad som skulle vara en lämplig födelsedagspresent (inkl upphängning) :sneaky:

Jag svär, jag letar inte medvetet efter det som är dyrt för jag bildgooglar bara men fastnar jag för något kan man ge sig fan på att det är dyrt! :rage:
Äh.
Det är bara att inse att allt man gillar kostar minst fyra siffror. Oavsett vad det är.

Champagnesmak och Pommac-börs....

Tror jag gräver mig en grop. Min ena häst gick över bommen idag och landade som ett U och innan de lyckats plocka bort bommar + vägg osv så dog hon! Bommarna nödutlöste inte utan de fick slå med hammare på.

Trött på allt elände :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur