Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag gnälla på att hela familjen varit sjuk i omgångar hela påsklovet. Och mest tycker jag synd om mig själv som fick detta i söndags, låg helt nere för räkning i två dagar, åkte till jobbet i tisdags, men fick vända hem på em, låg hela onsdagen.
Mina semesterdagar (torsdag och fredag) ägnades åt att kurera mig själv, ta hand om sjuk liten och försöka roa stor. Maken sjuk....

Och idag kände jag att jag faktiskt inte känner mig själv helt frisk ÄNNU. Jättetrött o seg i kroppen, nästan lite febrig fortfarande på förmiddagar.

Sen är det ju inte roligt att jobba på måndag; en slitig vecka och jag känner mig ganska otillräcklig på jobbet rent allmänt.. BLUÄ!

Jag blir ARG och gnällig på att jag är så TRÖTT.
Skulle behöva min njurmedicin men det får upp mina njurvärden så läkaren vill att jag pausar medicinen.
Det är ju moment 22 att jag behöver medicin för njurarna, men medicinen gör värdena sämre så jag måste vara utan den.

Någon som har en kropp över, jag är spekulant.

Skulle behöva min njurmedicin men det får upp mina njurvärden så läkaren vill att jag pausar medicinen.
Det är ju moment 22 att jag behöver medicin för njurarna, men medicinen gör värdena sämre så jag måste vara utan den.

Du vill inte ha min... :crazy: även jag är spekulant på en ny kropp fast jag kan vänta ett tag tills jag hittar den perfekta :D

Jag kan byta typ en dag för att vara juste! Dock är jag inte helt säker på att min lever är i bästa skick :cautious:

Gnäll och gnäll... men jag tycker att det är lite sorgligt med alla ensamma gamlingar. Träffade på en gammal tant i affären idag. Hon började prata med mig och förklarade att hon ofta gick till affären mest för att se lite folk. När vi hade pratat en stund sa hon "tack så mycket för att du ville prata med mig" och såg så tacksam ut att det gjorde lite ont i hjärtat

Fästingarna är igång.

Tog en på ena katten nyss,. Den kattdj-l som alltid kravlar sig upp i sängen när jag sover.

Jag AVSKYR katter i sängen. Och ännu mer avskyr jag fästingar som kryper runt och hamnar på mig när jag sover.

Kan inte katten hålla sig i soffan eller ligga på någon stol? Måste den släppa massor av fästingar i min säng när jag sover :rage: :rage: :rage:

Det enda försonande är att han och kompisen tar alla andra äckliga små fyrbenta långsvansar som gärna skulle vilja bo i mitt hus.

Gnäll och gnäll... men jag tycker att det är lite sorgligt med alla ensamma gamlingar. Träffade på en gammal tant i affären idag. Hon började prata med mig och förklarade att hon ofta gick till affären mest för att se lite folk. När vi hade pratat en stund sa hon "tack så mycket för att du ville prata med mig" och såg så tacksam ut att det gjorde lite ont i hjärtat

Det där är så sorgligt :( när jag jobbade på Ica var det flera pensionärer som kom in tidigt på morgonen för de visste att vi i kassan hade mer tid då och kunde prata mer...

Fästingarna är igång.

Tog en på ena katten nyss,. Den kattdj-l som alltid kravlar sig upp i sängen när jag sover.

Jag AVSKYR katter i sängen. Och ännu mer avskyr jag fästingar som kryper runt och hamnar på mig när jag sover.

Kan inte katten hålla sig i soffan eller ligga på någon stol? Måste den släppa massor av fästingar i min säng när jag sover :rage: :rage: :rage:

Det enda försonande är att han och kompisen tar alla andra äckliga små fyrbenta långsvansar som gärna skulle vilja bo i mitt hus.

:p

Katter är fysiskt inkapabla att sova där de får vara :D jag skulle gärna slippa Tassa i sängen för hon hårar så förfärligt året om plus att Missia är "min" kisse. Lik förbannat vaknar jag oftast med en Tassa mot ryggen (och rätt ofta en Missia vid fötterna vilket är jämförbart med Sovjet-USA under kalla kriget :nailbiting:).

Det där är så sorgligt :( när jag jobbade på Ica var det flera pensionärer som kom in tidigt på morgonen för de visste att vi i kassan hade mer tid då och kunde prata mer...
I barnens skola har åk 6 alltid ett projektarbete med olika teman, för något år sedan var det om ålderdom. Då kom en grupp fram med idén om pensionärsdagis. Ett ställe dit de kunde få åka, det fanns aktiviteter och fika och lunch eftersom de kom fram till efter ett antal intervjuer att de flesta kände sig ensamma. Jag tror att många skulle uppskatta den möjligheten!

Nu ska jag kräkas ut lite gnäll.

Ska ju sommarjobba på samma ställe jag var på förra sommaren, dårå. Inte med samma uppgifter, så det blir lite nytt och de ska slå ihop min gamla enhet med den nya. So far so good. Ska börja i juni.

Trodde jag.

Var där igår på planering, och får höra att de vill ha in mig på upplärning redan på måndag då de förlorar sin ordinarie vikarie snart. Problemet med det? Hämtar en valp imorgon, jag har ju räknat med att vara hemma fram till juni som sagt. Bra "planerat". :meh: Har ju redan kollat att jag kan ta med hundarna till jobbet vilket jag ju får, men jag hade ju inte riktigt föreställt mig att behöva jaga en 8 veckor gammal valp och torka mängder av kiss samtidigt som jag måste vara uppmärksam och lära mig nya saker.

Problem nummer två: de verkar vänta med att flytta ihop enheterna till efter sommaren istället. Får alltså inte sitta med mina gamla arbetskamrater eller på gamla stället, som jag också hade räknat med. Får istället spendera sommaren i en liten skrubb med betydligt mindre utrymme för hundarna och en spiraltrappa upp till matrummet och enbart asfalt och lastbilar utanför.

Problem nummer tre: jag ligger cirka hela terminen efter i mina två distanskurser, som jag ju tänkte ta igen nu innan sommaren. Nu kommer jobbet i vägen istället.

Problem nummer fyra: skift istället för dagtid. Valpkurs blir ju nästan en omöjlighet, och det verkar dessutom som att den stackars okunniga vikarien (aka jag) kommer få sitta ensam ett par timmar per dag nu när enheterna inte slås ihop som väntat. Vem ska jag vända mig till för hjälp om det kör ihop sig eller blir problem?

Alltså, jag har på riktigt GRINAT över detta och sambon är helt oförstående och fattar inte varför jag är så negativ. Allt känns verkligen :turd: just nu och jag har god lust att ringa upp och säga att de får klara sig utan mig i sommar. Hela min vårplanering väck.

:(

MVH Hon med enorma i-landsproblem

Och nu vill jag gnälla över mina enorma problem med negativa tankar och att allt blir katastrof så fort det inte blir som jag planerat. Varför kan jag inte vara en sån som rycker på axlarna och tänker "äsch, det löser sig"? :cry:

I barnens skola har åk 6 alltid ett projektarbete med olika teman, för något år sedan var det om ålderdom. Då kom en grupp fram med idén om pensionärsdagis. Ett ställe dit de kunde få åka, det fanns aktiviteter och fika och lunch eftersom de kom fram till efter ett antal intervjuer att de flesta kände sig ensamma. Jag tror att många skulle uppskatta den möjligheten!
Det finns redan :up:

Återgår till att gnälla istället - jag är trött på att vara för lite sjuk för att vara sängliggandes eller hemma från jobbet, men för mycket sjuk för att orka med något annat än just jobbet :arghh:
Jag vill vara frisk så jag orkar med något kul, t.ex rida lite...

Dricker te och tröstäter choklad, fast jag vet att jag borde låta bli :crazy:

Läkaren ringde eftersom jag tagit mina varannan veckas-prover igen.
Mitt blodvärde sjunker. Det höll sig i skinnet ett tag efter blodtransfusionen men nu är det på väg ner igen.

Se där förklaringen till att jag inte får blodsockret att bete sig vettigt och att jag sov bort större delen av helgen.

Jag vill ha en ny kropp! :arghh: NU! :arghh:

Åh @tanten ! Kram!

Mitt negativa är att FOLK INTE KAN PASSA TIDER!!! Det rör sig i mitt fall om samma person som driver mig till vansinne.
En vuxen människa som mig veterligen aldrig lyckats komma i tid. Imorse fick jag ett sms: "mitt tåg kommer in 7 minuter över bara så ni vet. Ses snart"!
Men VARFÖR tar man ett tåg som anländer 7 minuter efter den tidpunkt vi avtalat?! :banghead:
Såklart kom personen 25 min sent eftersom det redan sena tåget var sent (vilket man bör ta i beräkningen i rusningstrafik) och sen skulle ju personen ta sig från stationen osv...

Tycker att det är pinsamt att en vuxen, icke efterbliven person inte kan planera sin tid. Ok om det sker någon gång men VARJE JÄVLA GÅNG?!
Och sen verkar personen tycka att jag är gnällig typ?! :crazy::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
683
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 119
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka