god ton vid dop

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare yodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 782
Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

yodi

mitt första barn ska döpas nästa helg och i en anan församling än den vi tillhör, enligt dom på församlingshemet vi har pratat med så kostar det inget men hör det till god ton att ge prästen en peng eller att ge en blomma eller något?

Sv: god ton vid dop

Om ni vill och känner för det så kan ni göra det, en blomma är nog lämpligast isådana fall, men prästen får betalt genom clearing med eran hemförsamling så det är inget ni måste.

Sv: god ton vid dop

yodi skrev:
mitt första barn ska döpas nästa helg och i en anan församling än den vi tillhör, enligt dom på församlingshemet vi har pratat med så kostar det inget men hör det till god ton att ge prästen en peng eller att ge en blomma eller något?

vi både gifte oss och döpte sonen i en "icke-hemförsamling" och den prällen tackade då inte nej till en femhundring. Sen om hon lade den i kollekten eller tog hand om den själv är upp till henne tycker jag.... det är värt hur mycket som helst att få en trevlig förrättare, tycker jag som är ateist....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 186
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara... 2
Svar
21
· Visningar
2 687
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka