Goda argument....

I

Iza

Försöker att övertala min käre sambo att vi måste ju ha en katt till. Vilket jag inte lyckas något vidare med :crazy:.

Visst jag har ju två (blandras), men nu har jag ju sett en bedårande perser hona som jag bara måste ha. Och mina argument har börjat sina.

Visst det förnuftiga (enligt sambon) är ju att vänta tills en av de nuvarande har gått vidare till katthimmlen. Men ibland kan man faktiskt göra det som inte är smartast för stunden och det blir bra ändå.

Har t o m försökt det klassiska med vin och dämpad belysning...... Inte ens det går vägen :D.

Vad sjutton gör man när jag nu så gärna vill. Trodde att när man var vuxen och flyttat hemifrån kunde man i stort sett göra som man vill. Nä då har man en gubbe som styr och ställer istället för föräldrar.
 
hmm...

jag hade det precis som du...

två katter och ville ha en perser.

så jag tog reda på allt om katten, betsämde med ägaren (pris, leverans, avtal, dag m.m)

sedan träffade jag min sambo, visade bilden och sa att den här katten är väl jäättteefiiiiiiiin??

och han sa: VI SKA INTE HA NÅGOT TILL DJUR

då sa jag: men jag har ju redan bestämt mig, jag ska häm ta henne m.m

då gick det vägen, men var beredd på att du får stå för Själva inköpspriset.

nu tycker han att hon är okej, han vänjer sig mer och mer!

hihi.

jag har ju alltid velat ha en perser...
 
Jag kan nog bara tillföra negativitet!

Men man är ju två stycken i ett förhållande och
vill inte den ena parten ha fler djur så får man
nog helt enkelt välja djur eller partner:)

Jag skulle inte tvinga på min sambo djur som han inte
vill ha! Jag tycker att vårt förhållande är viktigare
än att ha fler katter!

Jag ser min systers man när han lider! Hon skaffar fler och
fler katter och har nu 7 st hemma! Dessutom avlar hon på
dem! (2 av hennes katter är dessutom omplacerade hos mina
föräldrar som redan hade två stycken)

Så om han inte vill bör du inte tjata på honom anser jag!
 
Men man är ju två stycken i ett förhållande och
vill inte den ena parten ha fler djur så får man
nog helt enkelt välja djur eller partner:)

Fast det där resonemanget gillar jag *INTTE* ! OM två är oeöverens varför är det då självklart att det är den som *VILL* ha katten som skall backa ?

Jag skulle inte tvinga på min sambo djur som han inte vill ha!

Men det är okay att han tvingar dig till att leva djurlöst ?
 
typisk sambos tydligen.
hadde samma problem her för nått år sedan,men så tog jag han med för att träffa djuret,
han vart såld direkt och vi fick ett nytt medlem :D
 
Precis så är mitt resonemang. Varför ska jag behöva backa för att han inte anser att det är ok.

Han skaffar en cross. Byter efter en säsong. Köper en bättre begagnad crossbuss och säljer BMWn, så jag får finna mig i att vi inte har en "vanlig" bil. Han köper än det ena än det andra och jag protesterar inte, visst han frågar alltid vad jag tycker och jag har alltid stöttat. Jag anser som så att vill han nu köpa denna ex bioprojektor, så visst gör det om han nu vill ha en sån.


Han ringde faktiskt nu på lunchen och vill bygga ett pingisbord åt sin "pojk". Visst gör det men då hämtar jag katten. :angel:
 
För mig var det tvärtom! :) Vi har en perserpojke sedan förut och skulle bara följa en vän som skulle titta på en kattunge. Min pojkvän blev helt förälskad i en liten perserpojke de hade! Saken var den att vi hade tänkt skaffa en kisse till, men att vi skulle låta Baloo användas till avel ett tag och sedan skaffa en hona! Sen också att det var en katt av utställningskvalité och alldeles för dyr för våran kassa!

Det slutatde med att vi fick en ny familje medlem plus reducerat pris eftersom de skulle få låna Baloo till deras hona! Så allt är frid och fröjd och lilla Baltazar ska på sin första utställning 29-30 november så håll tummarna!

Tycker absolut att ni ska skaffa perser, de är de underbaraste katterna som finns och jag ska skaffa min avelshona någon gång i framtiden! :love: Kanske efter Baloo? :)

Lycka till och jag hoppas att du lyckas övertala honom, ni kommer inte att ångra er om ni orkar med all pälsvård fast det är ju lite av tjusningen! :bow:
 
jag tycker att man inte heller ska köpa någonting som inte sambon vill. man är ju två.

min pojke tycker om alla mina djur, bara han inte behöver ha något stort ansvar ( veterinär, försäkring)

men han betalar, mat försäkring m.m men han "planerar" ej för djuren.

hästen , kaninen, hamstern sköter enbart jag.

katterna hjälper han till med.

men jag förstår inte att man kan skaffa ett djur och så är sambon helt oense.
 
Jag förstår inte riktigt frågan.
Vad har sambons med det hela att
göra?
Kan pojkvänner ha en åsikt om husdjur?
Om de då har det, är det då verkligen någon
som bryr sig?
:rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 750
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 234
Senast: alazzi
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp